Amnesty International kritizira industriju električnih vozila: Izvori sirovina su uznemirujući, a prednjači jedan kineski proizvođač!

Na dnu recenzije bio je kineski BYD, koji je dobio ocjenu 11 od 90 bodova

Amnesty International kritizira proizvođače električnih automobila. Kineski BYD navodno je najgori u upravljanju rizicima za ljudska prava dok Tesla i Mercedes dobivaju najbolje ocjene. S druge strane, velika potražnja za metalima za baterije električnih automobila stvara ogroman pritisak, navodi Amnesty International.

– Izvještavanja BYD-a pokazuje ozbiljan nedostatak transparentnosti kada su u pitanju ljudska prava u lancima opskrbe baterijama – rekla je Agnès Callamard, glavna tajnica Amnesty Internationala.

Proizvođači automobila BYD, Mitsubishi i Hyundai dobili su najgoru ocjenu u novoj recenziji koju je proveo Amnesty International. Amnesty International već pet godina razmatra kako 13 različitih proizvođača automobila upravlja rizicima za ljudska prava u svojim lancima opskrbe mineralima. Pritom navodi da nekoliko proizvođača riskira izlaganje zajednica iskorištavanju, zdravstvenim rizicima i šteti za okoliš. Amnesty International je procijenio kako proizvođači električnih automobila i hibrida rade na prepoznavanju, sprečavanju, ublažavanju i uzimanju u obzir rizika i negativnih utjecaja tvrtke na ljudska prava u cijelom lancu opskrbe. To uključuje, na primjer, rizik od prisilnih deložacija, štetu po zdravlje zbog onečišćenja okoliša i kršenja prava autohtonih naroda u zemljama u kojima se minerali vade, kao što su Demokratska Republika Kongo i Filipini.

Na dnu recenzije bio je kineski BYD, koji je dobio ocjenu 11 od 90 bodova. Tesla i Mercedes-Benz dobili su najviše bodova s 49, odnosno 51. Međutim, nitko od tvrtki ne dobiva potpuno odobrenje. BYD je kritiziran zbog ozbiljnih nedostataka. Tvrtka pokazuje ozbiljan nedostatak transparentnosti kada su u pitanju ljudska prava u lancima opskrbe baterijama. Amnesty International upozorava na skrivenu cijenu kada prijeđemo s fosilnih goriva na električne automobile. Prethodne istrage Amnesty Internationala pokazale su da se industrijsko vađenje kobalta može povezati s prisilnim deložacijama u Demokratskoj Republici Kongo. Stoga je od iznimne važnosti da tvrtke koje proizvode električna vozila iskoriste svoj položaj, kao globalni kupci minerala, kako bi utjecale na rudarske tvrtke i druge dobavljače niže u lancu opskrbe kako bi smanjile rizike od kršenja ljudskih prava.