Putovanje prvom klasom do Europe: Koliko raste cijena jednog kineskog električnog automobila?!

U Europi će Leapmotor prodavati SUV srednje veličine C10, novi SUV B10 te mali TO3

Kineski Leapmotor i Stellantis (vlasnik 21 posto Leapmotora) surađuju u Kini, a odnedavno i u Europi. Stellantis čak sastavlja mikro automobil na električni pogon TO3 u Poljskoj. U Europi će Leapmotor prodavati SUV srednje veličine C10 te novi SUV B10, koji je predstavljen na sjamu automobila u Parizu. Osnivač Leapmotora, Zhu Jiangming, kaže da je B10 prvo električno vozilo marke dizajnirano eksplicitno za globalna tržišta. Kao što je slučaj s kineskim vozilom, cijena, motorizacija i oprema su doista jedinstveni, odnosno povoljni. B10 bi mogao startati od 14.000 eura u Kini, ali do Europe će cijena drastično porasti. Zasad nema informacija o cijeni, ali možemo biti sigurna da će biti dramatično povećana. Hoćete li primjer?

Svi su pisali da električni C10 (domet 420 po WLTP-u) košta samo 17.000 eura u Kini, ali putna karta od najvećeg svjetskog tržišta do Europe je iznimno skupa. Kao da navedeno vozilo spava i jede u prvoj klasi na luksuznom kruzeru. Naime, u Europi cijena početnog C10 raste na 36.400 eura. To je i dalje poprilično povoljno u komparaciji s europskim električnim vozilima, ali mnogo govori i o kineskim maržama te prednosti koju imaju u odnosu na europske proizvođače električnih automobila.