Pogled iz drugog kuta: Europske vlade s ogromnim iznosima subvencioniraju kupnju dizelaša i benzinaca!

Italija, a slijede je Njemačka, Francuska i Poljska, zemlje su koje najviše subvencioniraju službene automobile koji zagađuju okoliš

Samo u pet najvećih zemalja Europske unije, subvencije za benzinske i dizelske službene automobile koštaju porezne obveznike 42 milijarde eura svake godine, pokazuje nova studija ekološke lobističke grupe Transport & Environment (T&E). Studija ERM-a, koju je naručio T&E, izračunava učinke četiriju poreznih olakšica koje se tradicionalno daju na flote službnih automobila: olakšice u naravi, otpisi amortizacije, odbitci PDV-a i kartice za gorivo. Riječ je o subvencijama koje ne uživaju vlasnici osobnih automobila. Poslovni automobili predstavljaju 60% svih registracija novih automobila u Europi.

Italija, a slijede je Njemačka, Francuska i Poljska, zemlje su koje najviše subvencioniraju službene automobile koji zagađuju okoliš, sa 16, 13,7, 6,4 i 6,1 milijardi eura godišnje. Najveće subvencije dobivaju se kroz beneficije u naravi, koje i dalje potiču vozila na benzin i dizel. Porezne olakšice za službene automobile koji zagađuju okoliš u Velikoj Britaniji i Španjolskoj mnogo su niže.

Vozači SUV-ova, službenih automobila, dobivaju vrlo visoke subvencije za fosilna goriva pomoću sustava oporezivanja službenih automobila, također otkriva studija. U usporedbi s privatnim kupcima, oni plaćaju do 8900 eura godišnje manje poreza za vožnju SUV-ova koji zagađuje okoliš. To također objašnjava zašto tvrtke registriraju dvostruko više SUV-ova koja štete klimi nego privatnih kućanstava, navode u T&E. Od ukupno 42 milijarde eura, 15 milijardi odlazi na subvencioniranje SUV vozila.

Stef Cornelis, direktor programa električnih voznih parkova u T&E, rekao je:

– Porezni obveznici svake godine plaćaju milijarde u poreznim olakšicama kako bi vozači službenih automobila mogli voziti automobile na benzin koji zagađuju okoliš. Mnogi od njih su skupi SUV-ovi koji jako zagađuju okoliš. Ovo je loša klimatska politika i socijalno nepravedna. Vlade Velike Britanije i Belgije uvele su mjere ekološkog poreza i postupno ukidaju naknade za vozila koja zagađuju okoliš. Vlade na najvećim europskim automobilskim tržištima ne uspijevaju riješiti ovaj apsurd. Zbog toga Europska komisija treba nešto poduzeti.