Njemačko-švicarski proizvođač opreme Liebherr pustio je u rad L566 H, prototip velikog utovarivača na kotačima koji pokreće vodik. U suradnji s građevinskom tvrtkom Strabag, utovarivač je dio dvogodišnjeg pilot projekta u kamenolomu Gratkorn u Austriji.
Velika potrošnja energije teške opreme čini prelazak na električnu energiju gotovo nemogućim. No zbog velike gustoće energije vodik se sve više istražuje kao alternativa fosilnim gorivima. Liebherr koristi vodik u posebno modificiranom motoru s unutarnjim izgaranjem koji može sagorijevati vodik umjesto dizela. Proizvedeni u Liebherrovom odjelu za komponente u njegovoj tvornici motora u Bulleu, Švicarska, modificirani motori s izgaranjem ne proizvode CO2 ili dušikove okside, a istovremeno nude visoku energetsku učinkovitost.
Prema procjenama Liebherra, kada bi ga pokretao dizel, L566 H bi imao emisiju od 110 tona CO2 svake godine. Premda su pilot projekti namijenjeni testiranju nove tehnologije i utvrđivanju mogu li se koristiti, pogon teškog utovarivača najviše će zapravo ovisiti o dostupnosti goriva. Naime, uštedjet će se oko 37.500 litara dizela, ali će negdje trebati pronaći veliku količinu zelenog vodika, kako bi se smanjile emisije. Na lokaciji pilot projekta, teški utovarivač punit će se zelenim vodikom koji isporučuje Energie Steiermark, ali dostupnost zelenog vodika još predstavlja problem, odnosno nije osigurana u punom obujmu…