Kina traži od svojih proizvođača automobila: Zasad ne ulažite u izgradnju europskih tvornica!

Potražnja za električnim automobilima pala je u Europi nakon što je nekoliko zemalja povuklo subvencije...

Kina pritišće svoje proizvođače automobila da pauziraju širenje u Europskoj uniji zbog eskalacije trgovinskog sukoba oko električnih vozila, piše Bloomberg. Peking poručuje proizvođačima da odgode potragu za mjestima na kojima bi gradili tvornice u Europi i potpisivanje novih ugovora te da se drže neutralno dok traju pregovori o carinama Europske unije na kineska električna vozila, navode izvori koji su dobro upoznati s ovom temom. Državni Dongfeng Motor Group Co. već je zaustavio planove za potencijalnu proizvodnju automobila u Italiji kao odgovor na upozorenja.

Kineska direktiva, koja navodno nije obvezujuća (a i mogla bi biti), mogla bi potaknuti napetosti jer se obje sile bore za dominaciju u automobilskoj industriji. Europska unija je ranije ovog mjeseca izglasala podizanje carina na električne automobile proizvedene u Kini na čak 45%, tvrdeći da Peking daje nepoštene subvencije svojim proizvođačima automobila. Kina poriče tu tvrdnju i zaprijetila je carinama na europske sektore mlijeka, rakije, svinjetine i automobila.

No nije baš sve motivirano politikom. Naime, nisu uzrok za direktivu kineskih vlasti samo carine. Peking je zabrinut i zbog potencijalnog viška kapaciteta u Europi (i male potražnje za električnim vozilima) te slabe potražnje za kineskim automobilima na tržištu.

Nije samo Dongfeng Motor taj koji nastupa opreznije. Chongqing Changan Automobile Co., državni proizvođač automobila sa sjedištem u zapadnoj Kini, otkazao je lansiranje svoje marke u Europi, planirano ovaj tjedan u Milanu, jer su pregovori o carinama još u tijeku, rekao je jedan od ljudi.

Potražnja za električnim automobilima pala je u Europi nakon što je nekoliko zemalja povuklo subvencije. To je pogodilo kineske marke predvođene Niom i MG-jem., čija je prodaja električnih vozila u cijeloj regiji pala za gotovo polovicu u kolovozu, na najnižu razinu u 18 mjeseci. Međutim, Europa je i dalje privlačna za kineske proizvođače automobila jer tamo mogu postići više cijene nego kod kuće, gdje traje žestoki cjenovni rat koji rezultira velikim sniženjima.