Testovi tempomata i drugih sigurnosnih sustava: Najlošije je prošao jedan Kinez!

Na začelju s ocjenom ne preporučuje se je BYD Atto 3 sa svojim inteligentnim prilagodljivim tempomatom

Euro NCAP je većini ljudi poznat kao organizacija koja testira automobile i daje im do pet zvjezdica na temelju toga koliko su dobro prošli na crash testovima i testovima sustava pomoći vozačima. Sada je nova skupina automobila prošla Euro NCAP testove sustava pomoći vozačima i dobila zvjezdice – najviša ocjena u ovom testu je četiri zvjezdice.

BMW i5 i Mercedes C-klase dva su automobila koji su ovaj put dobili četiri od četiri, odnosno maksimalnu vrlo dobar kao ukupnu ocjenu. Mercedes se posebno ističe s 85 i 97 posto bodova u kategorijama sposobnosti sustavima pomoći i sigurnosne podrške. Rezultati za BMW i5 bili su 76 i 90. Ocjena kompetencije sustava pomoći prati ravnotežu između angažmana vozača i sustava u automobilima, dok ocjena tzv. Safety Backupa prati sposobnost automobila da izbjegne nesreće, na primjer ako vozač ne obraća pažnju ili je izgubio svijest.

I Volvo EC40 (66%/78%) te Volkswagen ID.7 (70%/80%) postižu tri od četiri zvjezdice i ukupnu ocjenu – dobar. Volvo je posebno kažnjen zbog nedostatka nadzora vozača – pri čemu automobil dobiva 0 od 25 bodova. U istoj kategoriji, ID.7 postiže samo 5 od 25 bodova, a također dobiva nešto privlačenja u potkategoriji izbjegavanja sudara.

Na začelju s ocjenom – ne preporučuje se – je BYD Atto 3 sa svojim inteligentnim prilagodljivim tempomatom. Sustav pomoći nije ispravno protumačio prometne znakove i dobio je samo skromne ocjene. Automobil nije dosegao minimalne standarde u Safety Backupu, loše su performanse adaptivnog tempomata kada Atto 3 nailazi na vozilo koje miruje te sustavi također ne poduzimaju ništa kada vozač ne reagira.