Prevelika masa vozila: Brojna istraživanja i studije pokazuju da ceste nisu dovoljno sigurne za električne automobile!

Električni automobili znatno su teži od motora s unutarnjim izgaranjem. Uobičajene sigurnosne ograde stoga više nisu dovoljne i treba ih zamijeniti

Nedavna studija koju je proveo Transport and Environment (T&E) pokazala je da novi modeli automobila postaju sve veći i teži. Masa je posebno velika za električne automobile, čije su baterije teške između 200 i 700 kilograma. Sada su i istraživači iz Midwest Roadside Safety Facility (MwRSF) iz Lincolna, Nebraska (SAD), objavili studiju koja otkriva još jedan problem s teškim električnim automobilima. Istraživači su proveli nekoliko testova sudara s Rivianom R1T, električnim pick-upom od 3152 kilograma, i Tesla Modelom 3, električnim automobilom od 1899 kilograma. Crash testovi pokazuju da zbog svoje velike težine električni automobili značajno više (+50%) pomiču zapreke i betonske blokove, koji se često koriste kao sigurnosne barijere na cestama u SAD-u, nego usporedivi benzinci. Teški pick-up također je probio čeličnu zaštitnu ogradu u testovima sudara, dok je Tesla podigla ogradu i prošla ispod nje. Prema znanstvenicima predvođenim Codyjem Stolleom, testovi sudara pokazuju da trenutna ograničenja na cestama nisu dovoljno sigurna za teške električne automobile.

Na primjer, u homologacijskim testovima, zaštitna infrstruktura koji se koristi u Njemačkoj testirana je samo s automobilima mase do 1500 kilograma, premda prosječni novi automobil u Njemačkoj sada teži nešto manje od 1700 kilograma.

Unatoč novim studijama, istraživači MwRSF-a ipak smatraju da su električni automobili sigurno prijevozno sredstvo. U testovima sudara, unutrašnjost električnog pick-upa ostala je neoštećena unatoč velikim vanjskim oštećenjima. Sile kojima su lutke bile izložene tijekom testova sudara također su bile unutar zakonskih okvira. Znanstvenici MwRSF-a tvrde da se cestovne barijere trebaju prilagoditi sve većoj raširenosti električnih automobila.