EU će sljedeće godine pooštriti zahtjeve za emisije za automobila. Očekuje se da će novi modeli električnih automobila biti ponuđeni po nižim cijenama, dok će biti manje isplativo kupovati benzince i dizelaše, odnosno njihova cijena bi mogla porasti.
Moglo bi doći do milijardi kazni za proizvođače automobila koji ne ispune snižene eimisjske ciljeve (cijela flota prodanih proizvođača automobila mora biti na prosjeku od 95 g/km CO2 ili nižem). Think tank ICCT (Međunarodno vijeće za čisti prijevoz) sada objavljuje izvještaj o tome što čeka najveće proizvođače automobila. ICCT temelji izbještaj na stanju 2023. godine i onome što se mora postići u 2025.
Najlošiji su Ford i Volkswagen, navodi se u izvještaju. Moraju smanjiti svoje emisije za oko 21 posto. Izvještaj ICCT-a također pokazuje da neki drugi proizvođači automobila poput Hyundaija, Mercedesa, Renaulta i Toyote imaju puno posla. Volvo, s druge strane, ima najbolje izglede i ima najniže prosječne emisije među revidiranim proizvođačima te će stoga zadovoljiti zahtjev.
Prema izračunima ICCT-a, proizvođači moraju povećati svoj udio električnih automobila u prosjeku za 12 posto. S udjela od 16 posto u 2023. na oko 28 posto u 2025. Procjena se temelji na povećanju koje se mora dogoditi ako ne dođe do daljnjeg smanjenja emisija CO2 iz vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Povećanje varira između 8 i 18 postotnih bodova.