Treća generacija Volkswagen Tiguana, kao i prethodne dvije, izaziva veliko zanimanje kupaca, prije svega u Europi. Kompaktni SUV sigurno je jedan od najvažnijih Volkswagenovih automobila jer ujedinjuje velike prodajne brojke i marže koje matičnoj kompaniji omogućuju dobro zaradu. No vremena se mijenjaju, konkurencije nikad više, a odnedavno putuje i brodovima iz daleke Kine. Ovaj novi Tiguan može se smatrati odgovorom na sve izazove, ali i na činjenicu da tržište vapi za prvacima ponude u kojima će se puno opreme i kvalitetan motor dobiti po povoljnoj cijeni. Na tim temeljima hrvatski uvoznik je izgradio Life Plus verziju, koja kombinira jedno i drugo, dakle opremljenost i konkurentnost u cjeniku. Mnogima od nas će se gotovo 36 tisuća eura za ovaj Tiguan i dalje činiti predalekim ciljem, ali u ovoj klasi riječ je o dobro zaokruženom paketu koji uključuje i navigaciju, mnogo sigurnosne opreme, dobar hi-fi, ali i potentan motor.
Nećemo previše o dizajnu Tiguana, koji sad ima mnogo mekše linije nego prije. S druge strane, interijer je pretrpio velike promjene. Gotovo su isključene funkcijske tipke, većina izbora odvija se preko velikog ekrana, a digitalna instrumentna ploča je, očekivano, u serijskoj opremi. Modernizacija je zgodna i očekivana, čak je Volkswagen bitno unaprijedio svoj sustav infotainmenta, koji je mnogo brži i pregledniji, ali i dalje zasićen funkcijama, a njihovo traženje u vožnji iziskuje previše vremena. Sretna okolnost su izdvojene tipke na upravljaču kojima je mnogo lakše upravljati nego VW-ovim modulom s funkcijama osjetljivima na dodir.
Interijer je maksimalno pročišćen, ali i povećan pa nitko neće pronaći zamjerke na prostranost ili veličinu prtljažnika (652 l). Dakle, Tiguan ima sve preduvjete da bude obiteljski automobil pa će i prevesti pet putnika, pogotovo ako su na stražnjoj klupi djeca. Vozački prostor moguće je aranžirati i prilagoditi svim tipovima vozača, od niskih do visokih, a preglednost je odlična.
Ispod poklopca motora je Volkswagenov klasik, 1,5-litreni benzinski turbomotor s (malom) pomoći 48V hibridnog sustava. S obzirom na to da se ovaj agregat ugrađuje u gotovo sve kompaktne modele VW-ova koncerna, jasno je da je riječ o zaokruženom proizvodu. S 1,6 tona mase i 150 KS, Tiguan nije sposoban za čuda, ali u sprezi sa sedamstupanjskim automatikom s dvostrukom spojkom, ovaj je paket kvalitetan okvir za duga putovanja.
Ubrzanja su korektna, mjenjač dovoljno brz kad snažno pritisnete papučicu gasa. Auditivni doživljaj tek će povremeno narušiti buka motora kad ga potjerate u visoke okretaje, ali drugih ozbiljnijih pritužbi nema. U gradu će potrošnja ići do 8,5 litara, a u prosječnoj vožnji, bez pretjerivanja sa stiskanjem papučice gasa, mješovita potrošnja kretat će se u rasponu od 7,0 do 7,2 litre. I više nego korektno za motor koji bi mogao biti i prvi izbor hrvatskih kupaca.
Na cesti se novi Tiguan ne odmiče previše od prethodnika. Što to točno znači? Ideja je očigledno s tvrđim ovjesom dobiti preciznost u upravljanju, stabilnost u svim uvjetima vožnje i malo žrtvovati komfor. Ako ste ikad vozili neki Volkswagen, znate kako to izgleda. Automobil je malo tvrđi, ali daleko od toga da je neudoban. Malo će se to osjetiti na gradskim cestama, na poprečnim neravninama karoserija, ali pokazuje čvrstoću i kvalitetu. S druge strane, na otvorenoj cesti Volkswagen Tiguan je ozbiljan igrač koji će rutinski gomilati kilometre. To će potkrijepiti i točan upravljač. Zanimljivi novitet je i prediktivni tempomat koji sam usporava vozilo prije zavoja.
More se reći da se s novim Tiguanom mnogo toga promijenilo, poput digitalizirane unutrašnjosti, ali je i mnogo toga nasljeđe prethodnika. To je gotovo uvijek bio Volkswagenov cilj – sklonost evoluciji, uz male revolucije. Evo, sad je, na primjer, uklonjen prekidač automatskog mjenjača i preseljen na polugu iza upravljača. No generalno, i dalje je to Tiguan, SUV s vidljivim Volkswagenovim potpisom. S konkretnom verzijom ide i doista puno opreme uz zanimljivu cijenu.
Tehničke karakteristike Volkswagen Tiguan 1,5 eTSI DSG Life Plus
MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1498 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 5000 o/min, okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min
DIMENZIJE dxšxv 453,9×184,2×166 cm, međuosovinski razmak 267,6 cm, prtljažnik 652 l, spremnik goriva 55 l, masa 1616 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,1 s
POTROŠNJA 6,2 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 140 g/km
Euro NCAP +++++
+ Vozne osobine, prostranost, prtljažnik, uloženo/dobiveno
– Infotainment
Serijska oprema: ABS, ESC, 7 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, elektronska blokada diferencijala, putno računalo, start/stop, LED svjetla, parkirni senzori, stražnja kamera za parkiranje, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, asistencija pri parkiranju, prediktivni limitator brzine, aluminijski kotači
Dodatna oprema:
Cijena 35.948 eura