Na hrvatskom tržištu dostupan je Peugeot 5008, veći brat modela 3008, koji u novoj inačici dolazi i sa sedam sjedala. S međuosovinskim razmakom od 290 cm ovaj SUV srednje klase ima raskošnu ponudu prostora, posebno na stražnjim sjedalima.
Također, kao i 3008, nastao ja na multienergetskoj platformi STLA Medium, koja podržava električna vozila, ali i benzince, odnosno plug-in hibrid. domet (do 660 km), vrijeme punjenja (od 20 % do 80 % za 30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost i povezane usluge (planiranje putovanja, pametno punjenje, vehicle to load V2L, bežično ažuriranje).
U ponudi će biti dvije razine opreme, Allure i GT, s tri opcijska paketa i tri električna motora (210 KS Standard range, 230 KS Long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače), kao i dva elektrificirana pogonska sklopa: 48V hibrid (136 KS) i plug-in hibrid (195 KS).
Dizajn i tehnologija infotainmenta i instrumentne ploče isti su kao i na 3008, a s višim razinama opreme središte sustava je veliki zakrivljeni 21-inčni lebdeći zaslon. Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggles koje se aktiviraju na dodir, a mogu se u potpunosti personalizirati i programirati kako bi osigurale pristup do deset omiljenih funkcionalnosti korisnika: pozivanje kontakta, pokretanje navigacije do često korištenih odredišta, namještanje omiljene radijske postaje, postavljanje idealne temperature klima-uređaja itd. Umjetna inteligencija ChatGPT također će biti dostupna u modelu 5008 kako bi se omogućila interakcija između vozila i putnika.
Zahvaljujući sustavu Drive Assist Plus 2.0, Peugeot 5008 može pomoći vozaču tako što će upotrebljavati sve senzore (kamere, radar itd.) i informacije iz povezanog navigacijskog sustava. Ti su sustavi za pomoć (adaptivni tempomat, poluautomatska promjena traka…) osmišljeni kako bi olakšali vožnju s više prometnih trakova, kao što su autoceste.
Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku, novi 5008 putnicima u drugom redu sjedala pruža nevjerojatan prostor za noge, dok treći red sjedala postavlja nove standarde udobnosti u C-SUV segmentu. Drugi red sjedala novog modela 5008 opremljen je udobnim sjedalima koja kombiniraju kliznu klupu preklopivu u omjeru 60:40 sa naslonima omjera 40:20:40, čime se postiže savršena modularnost i udobnost.
U konfiguraciji sa sedam sjedala, kad se upotrebljava i treći red, prtljažnik novog modela 5008 dug je 42 cm, što ga čini jedinim vozilom u segmentu koji u tom obliku može prevesti različitu opremu ili prtljagu (748 l sa spuštenim trećim redom, 259 l s podignutim). Prostor ima obujam od 80 litara pa je savršen za pohranu različitih predmeta, koji tada neće biti vidljivi izvana. Pokrov prtljažnika prilagođava se sjedalima u drugom ili trećem redu, prema potrebi, i iskorištava dodatni prostor za pohranu ispod podnice prtljažnika. Da bi utovar bio lakši, 5008 opremljen je električnim poklopcem prtljažnika, serijski dostupnim u razini opreme GT.
Novi 5008 nudi niz električnih i elektrificiranih pogonskih sklopova koji postavljaju standarde u pogledu performansi, ne samo kad je riječ o dometu, već i o izboru koji nudi kupcima. Novi 5008 od samog je početka dizajniran kao električni model pa nudi motore bez emisija s dometom od 500 do 660 km, uključujući i inačicu AWD s pogonom na sve kotače te inačicu s produljenim dometom. Sinkroni motori s permanentnim magnetima nude više snage i bolju učinkovitost. Inačice s pogonom na dva kotača imaju snagu od 157 kW (345 Nm) ili 170 kW (345 Nm). Inačica s AWD pogonom na sve kotače nudi ukupnu snagu od 237 kW (157 kW sprijeda i 80 kW straga). Prednji motor isporučuje okretni moment od 345 Nm, a stražnji 170 Nm. Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V i s kemijskim sastavom NMC (nikal, mangan, kobalt) smještena je ispod podnice i napaja pogonski električni motor. Druge komponente koje troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sustav itd.) i dalje napaja 12 V baterija. Za toplinsko upravljanje baterijom upotrebljava se cirkuliranje rashladne tekućine. Time se postiže ultra brzo punjenje, optimizirano trajanje baterije za dulji životni vijek. Baterija ima jamstvo od osam godina (ili 160 000 km) za 70 % kapaciteta punjenja.
Za punjenje istosmjernom strujom na superbrzim punionicama, tu je priključak Mode 4 koji podržava snagu punjenja do 160 kW. Ova opcija omogućuje povećanje dometa za 100 km u samo 10 minuta te punjenje s 20% na 80% za 30 minuta.
Zasad nemamo informaciju o cijenama, a kada ih Peugeot objavi, doznat ćete ih i vi.