Malo je automobila na tržištu koji u svojim cjenicima nude nešto što je blisko prosječnom kupcu. Naravno, mnogi od nas će reći da i 17 tisuća eura ili 19 tisuća eura nije malo i da nam je to preveliko opterećenje za proračun, ali Seat Ibiza i Opel Corsa su mali automobili koji se pokušavaju približiti plićim džepovima. U moru SUV-ova smanjuju se njihove dimenzije pa ih već ima i malih, pa i mikro, ali cijene ostaju relativno visoke. Mali gradski automobili jedina su brana prevelikim troškovima pri nabavci vozila, a pritom i dalje mogu biti solidan obiteljski, uz manje kompromise.
U ovom je obliku Seat Ibiza na tržištu od 2017. godine, uz redizajn 2021. godine. Njezin tržišni staž mogao bi se nazvati dubokom starošću, ali ovaj automobil nepotrebno je gledati takvom optikom. Jednostavno, na njemu je nemoguće pronaći znakove zastarijevanja, od dizajna pa sve do osjećaja na cesti. Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja je dobila osvježenje u obliku digitalne instrumentne ploče (od početne razine opreme) i nekih blagih estetskih korekcija.
Uz modul klima-uređaja, koji se nalazi ispod ekrana infotainmenta, te upravljač s funkcijskim tipkama, to je gotovo sve što će vam trebati. Mali gradski automobil mora biti jednostavan, a u Seatu nisu krenuli u drugom smjeru. Isto vrijedi i za infotainment koji ima pomoć u obliku dugmadi s izborom glavnih funkcija, poput glazbe, upravljanja mobitelom pomoću Bluetooth funkcije, podešavanja ključnih opcija vozila… Ekran je brz i pregledan. Velika kvaliteta Ibize je prostrana unutrašnjost, koja će biti ugodno mjesto za prijevoz četiri prosječno visoke osobe, a tu je i veliki prtljažnik. Vidi se da je Seat u zajedničkom koncernu sa Škodom, koja je diplomirala na temu optimiziranja prostora.
Seatov suparnik je Opel Corsa, automobil koji na hrvatskom tržištu već generacijama uživa popularnost. Na tržištu je od 2019. godine i to je prava Corsa koja je nastala na Stellantisovoj platformi te ju je moguće povezati s modelima poput Peugeota 308 ili Citroena C3, s kojima dijeli tehnološke osnove. To je moguće vidjeti i po osnovama sustava kao što je multimedija, koja je slična bratskim modelima. Peugeot 208 ima, na primjer, gizdaviju digitalnu instrumentnu ploču, ali ni Corsinoj ništa ne nedostaje. Corsa je redizajnirana prošle godine, automobil je sprijeda dobio crni vizor, karakterističan za cijelu marku. Iznutra je nekoliko osvježenja, poput te, već spomenute, digitalne ploče, te nekoliko korekcija funkcijskih tipki. U odnosu na Ibizu, prtljažnik i prostor u interijeru su deficitarniji. No na primjer, s prosječno visokim osobama ne bi trebalo biti problema, ali ako su sprijeda visoke osobe, na stražnjoj klupi će biti malo mjesta za koljena. Ovo su mali automobili i kod većine su čuda nemoguća.
Seat Ibiza ima poprilično jednostavnu ponudu. Iz Volkswagenova izloga uzeta su dva motora, 1,0 TSI s 95 i 115 KS te 1,5 TSI DSG sa 150 KS. To je sve i to je dovoljno. Što se nas tiče, možete stati već s početnim benzincem s 95 KS (186 km/h i 10,9 sekundi do 100 km/h) i razinom opreme Reference (cijeli sigurnosni paket, klima-uređaj, stražnji parkirni senzori) te mjenjačem s pet stupnjeve prijenosa. Ne morate dalje od toga. S laganom karoserijom (1187 kg) ovaj motor ne morate pretjerano naprezati kako biste osigurali solidne performanse, a tu je potrošnja na razini 6,3 litara goriva u mješovitoj vožnji. Naravno, ako želite više, tu je snažniji trocilindrični motor sa 115 KS i opcijama šestbrzinskog ručnog ili sedambrzinskog DSG mjenjača. Više je performansi, veća je cijena, ali i blago se povećava potrošnja. Na kraju je 1,5 TSI motor s DSG mjenjačem, koji je najsnažniji, a ako vam je budžet skromniji i pomalo nepotreban. Istina, performanse su odlične, ali i prethodna dva motora nisu puževi rođaci, pogotovo kod ovako malenog automobila. Na cesti je Ibiza dinamičan model. Volkswagenova platforma omogućuje i uživanje u vožnji, uz precizan upravljač, fino ugođene kočnice i gas pedalu. Automobil je dovoljno velik da će vozača zaraziti samopouzdanjem, u seriji zavoja brzo mijenja težište i ostaje fokusiran. U brzim zavojima je stabilan, a pretjerate li, karakteristično će proklizati preko nosa. U odnosu na Opel Corsu je bučniji na cesti, ali podjednako agilan u gradu.
S Opel Corsom dolazi više opcija, tri su benzinca, sa 75, 100 i 130 KS, a snažnija dva motora dostupna su i kao blagi hibridi. To je sve s benzincima, ali u cjeniku ćete pronaći dvije električne verzije, sa 136 i 156 KS (baterije 50 i 51 kWh, domet 354 i 402 km). Stellantisova platforma je multienergetska pa omogućuje i motore s unutarnjim izgaranjem i električne verzije. Na našem tržištu nema previše električnih Corsi pa ćemo se baviti s benzinskim modelima. Nama je na testu bio model sa 100 KS i automatikom s osam stupnjeva. To je vrlo blizu našem izboru, 1,2-litreni turbobenzinac s tri cilindra bolji je izbor od početnog atmosferskog motora sa 75 KS i jedna je od najboljih motorizacija danas – za ovaj tip automobila. Samo bismo umjesto automatika uz ovaj motor sa 100 KS izabrali ručni mjenjač sa šest stupnjeva. Automatik je skuplji za više od 1500 eura. Performanse su odlične (194 km/h i 9,9 do 100 km/h), a potrošnja se kreće oko šest litara u prosjeku i malo ispod te granice. Ovaj Stellantisov motor definitivno je jedan od najboljih na tržištu. Što se ugođaja u vožnji tiče, Opel Corsa je tipičan mali gradski automobil, možda će malo manje involvirati vozača s laganijim servom upravljača, ali iz sigurnosne perspektive sve je na razini standarda i onoga što i Ibiza može ponuditi. Corsa je malo tiša, karoserija fino apsorbira gradske neravnine. Malom Opelu nemoguće je pronaći objektivne zamjerke na cesti.
Dolazimo do kraja. Seat Ibiza za dobro opremljeni automobil ima konkurentno određenu cijenu i s početnim modelom će pogoditi interes velikog dijela publike. Opel Corsa je malo skuplja, na razini većine konkurenata u klasi. Početna verzija je dobro opremljena (sigurnosni paket, klima-uređaj, parkirni stražnji senzori…), ali ćemo vam ipak preporučiti da idete prema snažnijem motoru. Ovo su dva kompetentna mala gradska vozila.
Opel Corsa Seat Ibiza
Motori (snaga KS): 75-156 95-150
Dimenzije (cm): 406,1×176,5×143,5 405,9x178x144,4
Prtljažnik (l): 309 355
Cijena (euri): 19.454-38.800 17.044-24.668
Naša preporuka: 1,2 Turbo S/S Edition 1,0 TSI Reference