Test redizajnirane Škode Kamiq: Dobitna formula se ne mijenja!

Škodina magija krije se u činjenici da češka marka u čvrstom zagrljaju Volkswagenova koncerna u svojim vozilima nudi prostor koji se graniči s gabaritima klasu većih vozila

Suptilne promjene sprijeda, straga i unutrašnjosti primijetit će samo najzagriženiji škodolozi, smjer kamiqolozi. Šalu na stranu, Kamiq je redizajniran, ali to i nije neke vijest, ako je automobil na tržištu od 2019. godine. Prava vijest je da temeljne postavke ovoga vozila nisu dirane, a to je pak – odlična vijest. Jer, budimo odmah precizni, Kamiq nije trebalo mijenjati ni u jednom milimetru prostora. 

Škodina magija krije se u činjenici da češka marka u čvrstom zagrljaju Volkswagenova koncerna u svojim vozilima nudi prostor koji se graniči s gabaritima klasu većih vozila. Tako je Kamiq mali SUV, ali bi po prostoru u kabini mogao posramiti i mnoge kompakte. Što to znači? Iznimno udobno putovanje za četiri osobe, lišeno neugodnosti poput traženja mjesta za koljena ili savijanja vrata na stražnjoj klupi. Čak je i prtljažnik s 400 litara dovoljno velik za obiteljska putovanja. Još jedan izniman posao projektanata Škodinih vozila.

Interijer je, očekivano, klasično mjesto, koje podsjeća da se u Volkswagenu govori istim dizajnerskim jezikom, barem kad su u pitanju vozila predstavljena prije 2020. godine. Naime, digitalna ploča, infotainment i posebne kontrole klima-uređaja čine jednostavnu i efikasnu strukturu. Uz zrcaljenje funkcija mobitela na ekranu multimedije, kao najkompleksnijoj operaciji, knjiga uputstava neće vam ni trebati. Sve je maksimalno simplificirano, a mi bismo poželjeli da je tek rotirajući prekidač na upravljaču izveden spretnije i da su komande tempomata na upravljaču, a ne na poluzi skrivenoj iza njega. 

Cesta je mjesto na kojem Kamiq pokazuje puni potencijal kao obiteljski SUV. Prije svega, on će putnicima ugađati udobnošću u svim režimima rada, od kotrljanja po gradskim prometnicama do putovanja na otvorenoj cesti. Zvučna izolacija je korektna, a (novi) vozač će vrlo brzo shvatiti da je karoserije čvrsta i da cijeli sustav osigurava agilnost, odnosno da je ovim nevelikim vozilom maksimalno jednostavno manevrirati.

Upravljač je precizan, ne osobito sportski ”komunikativan”, šestbrzinski ručni mjenjač je točan, pedale su fino ugođene, lišene praznog hoda. Ugrađeni trocilindrični motor je Volkswagenova konstanta i moguće ga je pronaći u većini modela tog koncerna, osobito manjih i kompaktnih. Sa 115 KS osigurat će vožnju lišenu drama, putna brzina od 130 km/h održavat će se bez muke, a tu su i dovoljno moćna ubrzanja tijekom pretjecanja. U gradu je potrošnja oko 7,5 litara, a u prosjeku ona se kreće od 6 do 6,3 litre. To je kvalitetna vrijednost. 

S obnovljenim Kamiqom dolazi i raskošno opremljeni model Monte Carlo s, na primjer, panoramskim krovom, 17-inčnim naplatcima, pokretanjem vozila bez ključa… Cijena je i dalje korektna, ali ako tražite povoljnije verzije u cjeniku, lako ih je pronaći i kretati se oko 21.500 eura. Škoda Kamiq pažljivo je promišljen automobil i zaslužuje tržišni uspjeh, koji ga prati. 

Tehničke karakteristike Škoda Kamiq 1,0 TSI Monte Carlo

MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam  999 ccm, snaga 85 kW/115 KS pri 5000 o/min, okretni moment 200 Nm pri 2000 o/min

DIMENZIJE dxšxv 424,1×179,3×155,9 cm, međuosovinski razmak 263,9 cm, prtljažnik 400 l, spremnik goriva 55 l, masa 1231 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 194 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s

POTROŠNJA 5,5 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 124 g/km

Euro NCAP +++++

+ Motor, potrošnja, prostranost, udobnost

– Tek sitnice u interijeru

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, stražnja kamera, LED Matrix svjetla, tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav automatskog kočenja, detekcija umora vozača, pomoć pri promjeni voznog traka, sustav prepoznavanja prometnih znakova, aluminijski naplatci, panoramski stakleni krov, metalik boja

Dodatna oprema: 

Cijena: 26.255 eura