Električni automobili opremljeni dvosmjernim punjenjem mogu djelovati kao baterije na kotačima koje se pune kada postoji višak kapaciteta u mreži i vraćaju energiju kada je potražnja velika. Ali da bi to postalo stvarnost, EU mora raditi na standardima, što znači da su i vozila i punjači kompatibilni bez obzira na marku. Tehnologija vozilo-mreža (V2G) mogla bi uštedjeti energetskom sustavu EU-a 22 milijarde eura godišnje do 2040. godine (već do 2030. očekuju se uštede od 5,5 % ili 9,7 milijardi eura godišnje). To znači smanjenje troškova izgradnje i upravljanja energetskim sustavom Europske unije za 8%. Iza izvještaja stoje istraživački instituti Fraunhofer ISI i Udruge Transport i okoliš (T&E).
U razdoblju od 2030. do 2040. to će rezultirati konkretnom uštedom od 100 milijardi eura. Velika potencijalna smanjenja troškova posljedica su činjenice da električni automobili mogu pomoći i upravljati prijelazom na obnovljivu električnu energiju u elektroenergetskim mrežama. Električni automobili povezani kod kuće ili na poslu mogu smanjiti potrebu za stacionarnim skladištenjem u baterijama kada postoji višak energije vjetra ili sunca. Skladištenjem viška, koji bi inače bio izgubljen, europski vozni park električnih automobila mogao bi osigurati do 9% godišnjih potreba EU za energijom do 2040. godine. Time bi električni automobili postali četvrti najveći dobavljač električne energije u EU-u i smanjila bi se potreba za dodatnim proizvodnim kapacitetima.