U odnosu na gume punjene zrakom, gume bez zraka trebale biti biti manje bučne, i to do 10 dB. Zbog toga, ali i činjenice da se takve gume ne mogu probušiti, u svijetu se razvijaju na nekoliko mjesta. Švedski znanstvenici u VTI-ju najavljuju da će do kraja godine dovršiti razvoj novih guma za kamione koje nisu punjene zrakom. Projekt je trajao 3,5 godine i planiran je završetak ove godine, a financirala ga je Europska unija. Iza projekta stoje znanstvenici Ulf Sandberg i Erik Hansson.
Znanstvenici najavljuju da su karkteristike ovih kotača smanjenje rizika od akvaplaninga, ali i manji otpor kotrljanja od običnih guma. Testovi su pokazali da se otpor smanjuje za čak 35 posto, što bi pozitivno moglu utjecati na potrošnju goriva.
Nedostaci kotača su što imaju preveliku težinu. Zaštita od hrđe čelika je najveći krivac, a samo jedan kotač ima 150 kilograma i to je nešto na čemu će se još raditi.
Danas su gume punjene zrakom poprilično komplicirane. Njihove bočne stijenke i gazišta mogu biti sastavljene od više od 100 različitih komponenti ili materijala. U verziji bez zraka, zamjena za sve navedeno su žbice. One također djeluju kao ovjes, koji prigušuje silu između naplatka i površine ceste.