Izdanje la Cote d’amour za 2024. otkriva koje marke vozila bilježe najviše povrata u servise nakon prodaje u Francuskoj zbog grešaka u proizvodnji. Tri Japanca i dalje imaju najbolje ocjene. Svake godine organizacija Mobilians (koja predstavlja automobilski sektor u Francuskoj) ispituje stručnjake u prodaji vozila prema nekoliko kriterija o marki s kojom rade. Među točkama o kojima se raspravlja je vraćanje novih vozila postprodajnom servisu zbog tvorničkih nedostataka. Stoga su najbolje ocijenjeni proizvođači na ovom području oni s najmanjim povratima. Upravo je objavljeno 27 izdanje ove studije. Za 2024. godinu vidimo da top tri ostaju Japanci, dok grupa Stellantis ne stoji najbolje. Tesla, koja posluje isključivo izravnom prodajom, izostaje iz studije. Nakon pada za 0,6 bodova od 2022. do 2023., ukupna ocjena proizvođača porasla je za 0,3 boda na 5,56/10.
Suzuki, Toyota i Honda dominiraju ljestvicom najboljih. Tri japanska proizvođača već su bila na pobjedničkom postolju 2023. u drugačijem redoslijedu. Suzuki gubi 0,08 bodova, ali osvaja prvo mjesto s ocjenom 8,39/10 i preuzima vodstvo. Toyota je druga, ali gubi 0,38 bodova na 8,04/10. Treća je Hoda + je bila besprijekorna 2023. s 9,75/10 i od tada je izgubila 2 boda.
Iza vodećih, BMW i Mini te Renault grupa ostaju u dobroj formi unatoč padu od nekoliko desetinki te se zadržavaju na oko 7/10.
U ukupnom poretku Cote d’amour des constructeurs 2024. po svim kriterijima (prodaja, popravak, financiranje, marketing…), poredak je malo drugačiji. BMW je taj koji prevladava ispred svoje podružnice Mini, a slijedi ga Renault. Mitsubishi je na trećem mjestu.
Povratak u servise nakon prodaje (zbog problema)
Proizvođač | Ocjena 2021. (1 – 10) | Ocjena 2022. | Ocjena 2023. | Ocjena 2024. | Razlika 2023./2024. |
Suzuki | 8,46 | 8,15 | 8,47 | 8,39 | – 0,08 |
Toyota | 7.46 | 7,9 | 8,42 | 8,04 | – 0,38 |
Honda | 6,36 | 7,67 | 9.75 | 7,75 | – 2 |
BMW | 6,55 | 7,32 | 7,67 | 7.25 | – 0.42 |
Mini | 7,5 | 7.48 | 7,75 | 7,14 | – 0,61 |
Dacia | 5.56 | 6,69 | 7,4 | 6,88 | – 0,62 |
Renault | 4,71 | 6,44 | 7,17 | 6,88 | – 0,29 |
Mercedes | 5,28 | 6,44 | 4.86 | 6.75 | + 1.89 |
Škoda | 5,76 | 5,92 | 5,33 | 6,67 | + 1.34 |
Volvo | 8,13 | 8,28 | 7,9 | 6,65 | – 1,25 |
Seat/Cupra | 5.56 | 5,96 | 5,5 | 6,6 | + 1.1 |
Mitsubishi | 6 | 7,13 | 6.25 | 6.58 | + 0.33 |
Mazda | 6,33 | 6 | 7,44 | 6,22 | – 1,22 |
Kia | 7,18 | 6,31 | 6,4 | 6,16 | – 0,24 |
Nissan | 4,2 | 6,19 | 5,86 | 5,95 | + 0.09 |
Audi | 3,49 | 5 | 4.67 | 5,87 | + 1.2 |
Ford | 5,07 | 5,5 | 6.25 | 5,69 | – 0.56 |
Volkswagen | 5,38 | 5,02 | 5,07 | 5,58 | + 0.51 |
MG | – | 6 | 7,8 | 5.53 | – 2,27 |
Fiat | 3,61 | 4,9 | 5,18 | 4,71 | – 0,47 |
Opel | 3,19 | 5 | 4,27 | 4,39 | + 0.12 |
Hyundai | 4,38 | 4,65 | 5,12 | 4.07 | – 1,05 |
Jaguar Land Rover | 1,79 | 1,86 | 1,6 | 3,73 | + 2.13 |
Alfa Romeo | 4,76 | 5,07 | 2,43 | 3,53 | + 1.1 |
DS | 3,33 | 3,71 | 3,18 | 3,35 | + 0.17 |
Citroën | 3,41 | 4,15 | 3.38 | 3.34 | – 0.04 |
Peugeot | 4,22 | 4,91 | 3,73 | 2,96 | – 0.77 |
Jeep | 4 | 4,53 | 4,44 | 2,93 | – 1,51 |