Na hrvatskom tržištu je novi Citroën C3: Ciljnici su namješteni na – Daciju!

Stigao je potpuno novi automobil B segmenta po cijeni od 15.990 eura. Ovo je četvrta generacija Citroëna C3, koja se proizvodi u Europi, živahna je i udobna te ima vrlo atraktivnu cijenu

Četvrta generacija Citroëna C3 već je dostupna s tradicionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Osnovna trocilindrična pogonska jedinica umetnuta ispod poklopca motora je 1,2 turbo benzinski motor sa 100 KS, u kombinaciji sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Citroën C3 je automobil B segmenta s pet vrata atraktivnog dizajna, čija se proizvodnja odvija u tvornici u Trnavi (Slovačka). Na površinama karoserije ne nedostaje nabora i plastičnih navlaka, zahvaljujući kojima se C3 razigrano pretvara da je SUV. Svjetlosni potpis je vrlo prepoznatljiv i uklapa se u novi vizualni identitet marke. Kupci mogu birati između šest boja karoserije i dvije boje kontrastnog krova (bijela ili crna), a tu su i mali, šareni detalji na stupovima iza stražnjih vrata i na prednjem braniku, koji se mogu individualizirati.

Osnovna verzija YOU dobiva 16-inčne vrhove s poklopcima kotača, a sljedeće su već opremljene 17-inčnim aluminijskim naplatcima. Tu je i potpuno novi retro logotip, koji se referira na zaštitni znak iz 1919. godine. Karoserija je dimenzija dužine 4015 mm, širine 1755 mm, visine 1567 mm, a međuosovinski razmak 2540 mm. Mala veličina vozila znači manje stresa pri vožnji u gradu, gdje je parkiranje gnjavaža, a s C3 je lako procijeniti veličinu razmaka između drugih vozila. Kretanje na kratke udaljenosti u društvu putnika ne bi trebalo biti problem, jer kutijasti oblik čini unutrašnjost iznenađujuće prostranom. Prtljažnik ima kapacitet povećan za 10 litara u odnosu na prethodnu generaciju C3 i sada će progutati ukupno 310 litara tereta. Ispod podne obloge nalazi se udubljenje s kompletom za popravak ili kotačem za uštedu prostora. Što dobivamo u unutrašnjosti? Malo avangarde i ugodne modernosti. Pozornost privlači mali višenamjenski upravljač (nešto kao u Peugeotu) i digitalna traka najvažnijih podataka. Podaci o vožnji i putnom računalu prikazani na digitalnom instrumentu standardno su jednobojni, a boja se pojavljuje u bogatijim verzijama. Daljnje razlike u opremi vozila odnose se na središnju konzolu.

Citroën C3 YOU dobiva priključnu stanicu za pametni telefon u nadzornoj ploči (rotirajuće) i infotainment sustav My Citroen Play koji vam omogućuje povezivanje s osobnim uređajem s kojeg možete pokrenuti radio, stvoriti hands-free komplet i koristiti navigaciju. Da bi sve ovo funkcioniralo, morate prethodno preuzeti posebnu aplikaciju. Sljedeće verzije C3 već uključuju infotainment sustav s 10.25″ zaslonom osjetljivim na dodir i bežičnom vezom s Apple Car/Android Auto. Izbornik sustava je jednostavan i logično raspoređen dok je tvornička 3D navigacija značajka vrhunske MAX varijante.

U kabini ništa nije bilo naporno komplicirano. Na središnjoj konzoli možete računati na brojne fizičke kontrole odgovorne za najvažnije postavke – uključujući temperaturu u kabini i brzinu ventilacije. Možete računati i na senzore za vožnju unatrag, električno upravljane bočne retrovizore, tempomat s limitatorom brzine, 6 zračnih jastuka, aktivni sustav upozorenja o napuštanju trake, prepoznavanje ograničenja brzine, sustav detekcije umora vozača. Kod ovog francuza ne brinu samo sjedala o udobnosti vožnje. Citroën C3 ima ovjes Citroën Advanced Comfort instaliran iz osnovne opreme YOU, koristeći dvostruke, progresivne hidrauličke graničnike u konstrukciji. Takav ovjes omogućuje bolje prigušivanje neravnina, a time i ugodnije prelazak cesta s lošom kvalitetom površine.

Automobil je vrlo ugodan za vožnju. Lakoću upravljanja i mekoću ovjesa treba smatrati prednostima. Motor od 100 KS omogućuje vam bržu vožnju i postizanje ozbiljnijih brzina, ali u takvim uvjetima automobil postaje bučan. Karakterističan zvuk trocilindrične pogonske jedinice također nije uhu odveć ugodan. Maksimalni okretni moment od 205 Nm dostupan je od samo 1750 o/min, tako da ne morate motor tjerati u visoke okretaje. Mehanizam ručnog mjenjača radi lijepo, a udaljenost između pojedinih stupnjeva prijenosa nije pretjerano velika. Izbjegavanje žurbe vratit će vam se vijekom trajanja goriva. Tijekom prve probne vožnje, na ruti od nekoliko desetaka kilometara, potrošnja je bila nešto više od 6 litara na 100 km. Citroën C3 je vozilo namijenjeno vozačima koji ne traže sportski način vožnje u svakodnevnim prijevoznim sredstvima. Citroën C3 ima praktičan karakter akumuliran u skromnim dimenzijama. U kategoriji automobila za grad i za kraće udaljenosti morate tražiti nedostatke u ovom francuskom automobilu.

Cijena je snažan argument da pobliže pogledamo ovaj gradski automobil, koji je dobio niz odgovarajućih značajki kako bi prerastao u automobil koji će ukrasti kupce od drugih automobilskih marki. Ponuda Citroena C3 uključuje tri razine opreme: YOU Turbo , Plus Turbo i MAX Turbo. U slučaju osnovnog i trenutno jedinog 1,2 motora od 100 KS, cijena YOU verzije je 16.990 s PDV-om, YOU Pack Plus košta 17.900, a MAX verzija 19.900 eura. Dodajmo i da na ove cijene vrijedi 500 eura popusta uz Citroen financiranje. Hibridna verzija stiže krajem godine s najavljenom cijenom od 21.200 eura, dok potpuno električna verzija dolazi s početkom iduće godine i cijenom početnom cijenom od 25.900 eura.

U slučaju najmanjih automobila na tržištu, ispranih od emocija, čiji je zadatak doći od točke A do točke B, cijena igra važnu ulogu. Nakon što sam vidio automobil za cca 16.000€ i zatim ga kratko provozao, mogu reći da po ovoj cijeni kupac dobiva razuman automobil za svakodnevne svrhe prijevoza. A ako odluči platiti malo više, dobit će puno pogodnosti koje povećavaju udobnost.