Nisu najbolja vremena za autoindustriju – posebno su europski proizvođači pod ogromnim pritiskom. No razlog pada zarade nije samo prelazak na elektromobilnost. Razlozi su raznolikiji, dublji. Europa, kao industrijska lokacija, već se godinama bori s velikim izazovima. Raskošni profiti na kineskom tržištu prikrili očite probleme u proizvodnji. U Kini je sada kaos, lokalni proizvođači su sve moćniji i zauzimaju sve već dio tržišta, a udjeli europskih proizvođača padaju.
Veliki problem je skupa proizvodnja i prevelika radna snaga s visokom razinom plaća. Proizvodnja vozila ili proizvodnja odgovarajućih komponenti kod tvrtki-dobavljača skuplja je, posebno u Njemačkoj, nego bilo gdje drugdje u svijetu. Međutim, raskošni troškovi za plaće, visoke mirovine i odgovarajuća socijalna davanja mogu se ostvariti samo ako su postrojenja izvrsno iskorištena, ali tako je u sve manje postrojenja. Osim toga, zaposlenici u automobilskoj industriji zarađuju bolje nego ikad u usporedbi s drugim industrijama, piše Blick.ch. Također, europska industrija nosi se i s višestruko većim troškovima energije.
Budući da je razvoj mnogih modula posebno složen i intenzivan za osoblje, posebno za njemačke proizvođače, visoka razina plaća značajno se odražava na troškove vozila. Usporedivo vozilo, s motorom s unutarnjim izgaranjem ili električni automobil, može se proizvesti 25 do 40 posto jeftinije u zemlji poput Kine, a da razina kvalitete ne bude značajno niža.
Kada proizvođač automobila razvije novo vozilo, po mogućnosti čak i s novom platformom, planiranje, uključujući korištenje postrojenja, dizajn, uključivanje dobavljača, razvoj i lansiranje na tržište zajedno s obukom trgovaca, košta dvije do četiri milijarde eura. Ako je vozilo lansirano na raznim međunarodnim tržištima, proizvodi se u nekoliko pogona u svijetu i prodaje se uz odgovarajuću visoku maržu za proizvođače i trgovce, potrebno je tri do pet godina prije nego što se na njemu uopće može zaraditi.
Osim toga, sve stroži sigurnosni i ekološki propisi čine vozila sve težima, skupljima i većima, a ne mogu se svi troškovi prevaliti na kupce jer bi mnoga vozila bila nekonkurentna.