Test Audija A3 Allstreet: Život na visokoj nozi!

Audi A3 Allstreet je doista premium model koji to dokazuje sa svakim prijeđenim kilometrom, ali i ukusno uređenim interijerom

Koliko god tržište obožavalo SUV-ove, za premium kompakte uvijek ima mjesta. Samo prošle godine u svijetu je prodano gotovo 250 tisuća Audija A3, a to je respektabilna brojka. Duh luksuza poželjan je i u ovoj klasi, a Audi A3 ispunjava tu ambiciju. Početkom ove godine ovo je vozilo redizajnirano, odnosno osvježeno na polovici svog životnog vijeka, a s njom je, uz minimalne promjene, predstavljena i tzv. Allstreet verzija, koju smo i testirali.

Kao što se vidi na prvi pogled, a on ne vara, ovo je još jedan Audijev pokušaj da se etablira u sve širem segmentu crossovera. To A3 čini s plastičnim obrubima blatobrana, ali i povećanim odmakom od tla – za tri centimetra u komparaciji s osnovnim modelima. Vizualno, Audi A3 Allstreet postao je malo robusniji, pa čak i atraktivniji. Malo dodatne plastike na strateškim mjestima čini čuda, zar ne? 

Interijer Audija je doista jedno od ljepših radnih mjesta za vozače. Prije nekoliko godina dizajneri marke rekli su da im je uzor bio Lamborghini i to se vidi po smještaju ventilacijskih otvora i ekrana infotainmenta, na primjer. Kabina je lijepo dizajnirana i finiširana, opremljena kvalitetnim materijalima. Grafika digitalnih instrumenata i infotainmenta je moderna, rezolucija ekrana visoka.

Audi se ne libi ostaviti posebne kontrole klima-uređaja i to je odluka koju treba pozdraviti. Sama multimedija je ergonomski organizirana i sve funkcije su lako dostupne. Jedini nedostatak je skromnija ponuda prostora na stražnjoj klupi – kad sprijeda sjede visoke osobe i kad pomaknu sjedala maksimalno unazad. Prtljažnik je u okvirima onoga što se nudi u ovoj klasi. Doduše, mogao bi biti i malo veći. 

Ideja premium vozila, među ostalim, temelji se i na ideji da bi vožnja trebala biti plemenitije iskustvo i Audi A3 Allstreet snažno prati tu liniju. Kombinacijom udobnosti, ali i fokusiranosti na cesti te, prije svega, odličnom izolacijom buke motora, strujanja zraka i kotrljanja kotača. Prelazak preko rupa na cesti prate duboki zvukovi, koji su daleko od lupanja ili dojma jeftinoće.

Allstreet nije terenac, to ne može ni biti s prednjim pogonom, ali dodatni razmak od tla pomaže u gradu, pogotovo pri parkiranjima na rubnike. Unatoč blago povišenom težištu vozila, u zavojima je A3 Allstret siguran i okretan kad treba mijenjati smjer, a na otvorenim cestama i autocestama imponira mirnoćom i karoserijom koja je fino balansirana. U vožnji doista nema prigovora. 

Isto se odnosi i na motor, koji možda kod težih SUV-ova neće pokazati puninu karaktera, ali će s ovom lakšom karoserijom dosegnuti zenit. Ubrzanja su moćna i efikasna, kad vam ustreba dodatna snaga. Nominalno ubrzanje do 100 km/h graniči se sa sportskim automobilima, kao i krajnja brzina. No, prije svega, 1,5-litreni benzinac (blagi hibrid) u sprezi sa sedamstupanjskim automatikom s dvije spojke osigurava mirnu vožnju i gomilanje kilometara. Potrošnja? U gradu ispod osam litara, u mješovitoj vožnji spustit će se ispod sedam litara, ako ne pretjerujete s papučicom gasa. 

Audi A3 Allstreet je doista premium model koji to dokazuje sa svakim prijeđenim kilometrom, ali i ukusno uređenim interijerom. Sve to prati i cijena, koja se možda čini visokom, ali je realnost u ovoj klasi. 

Tehničke karakteristike Audi A3 Allstreet 35 TFSI S tr

MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1498 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 5000 o/min, okretni moment 250 Nm pri 1500 o/min

DIMENZIJE dxšxv 435,3×181,6×147,2 cm, međuosovinski razmak 262,9 cm, prtljažnik 380 l, spremnik goriva 50 l, masa 1435 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 221 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,1 s

POTROŠNJA 5,4-6,3 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 124-144 g/km

Euro NCAP +++++

+ Dizajn i materijali interijera, motor, uglađenost u vožnji 

– Prostor straga

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, elektronska blokada diferencijala, putno računalo, start/stop, LED svjetla, stražnji parkirni senzori, pokretanje vozila bez ključa, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za izbjegavanje prepreke, asistent skretanja na raskrižju, aluminijski kotači

Dodatna oprema: biserna boja (841 euro), alu naplatci 18 inča (1041 euro), dekorativni umetci (231 euro), el. otvaranje i zatvaranje prtljažnika (416 eura), interijer S line sa sportskim sjedalima (1565 eura), otvaranje bez ključa (469 eura), kućišta vanjskih zrcala u crnoj boji (126 eura), LED osvjetljenje u unutrašnjosti (565 eura), sustav pomoći pri parkiranju, kamera za vožnju unazad, adaptivni tempomat (972 eura), podesiva stražnja klupa (231 euro), sigurnosni vijci za naplatke za zaštitu od krađe (35 eura), premium audio sustav (796 eura), višenamjenski sportski kožni upravljač (212 eura)

 Cijena 44.888 eura