Skuter novog doba: Ideja je da ge na morate puniti na utičnici i već je krenuo u proizvodnju!

Obje strane skutera Lightfoot prekrivene su fotonaponskim pločama, svaka sa 120 W instalirane snage, ukupno 240 W

Američki start-up, zvan Otherlab, stvorio je novi električni skuter koji izgleda poput radijatora na kotačima, ali ima fotonaponske panele za proizvodnju velikog dijela energije potrebne za samostalno putovanje. Ideja je da se nikada ne treba puniti na utičnici.

Ideja o integriranju solarnih panela u vozila također nije nova. Bilo je već pokušaja s automobilima. Međutim, s električnim skuterom stvari mogu biti jednostavnije, a samim tim i pristupačnije. Obje strane skutera Lightfoot prekrivene su fotonaponskim pločama, svaka sa 120 W instalirane snage, ukupno 240 W. Naravno, kada netko vozi ovaj električni skuter, njegove noge prekrivaju dio ploča, a to utječe na punjenje. Zato ovi fotonaponski paneli mogu proizvoditi i isporučivati električnu energiju samo kada je skuter parkiran.

Kontruktori skutera kažu da je realno da sat vremena parkiranja na suncu dodaje 5 km dometa. Ukupno, u jednom danu skuter može prikupiti oko 28 km autonomije samo putem fotonaponskih panela. Ukupna autonomija skutera, s potpuno napunjenom baterijom, iznosi oko 60 km. Ugrađena je od 1,1 kWh, koju u Njemačkoj proizvodi AkkuVision i radi na 48 volti. Punjenje na utičnicama traje 90 minuta, ali ako vlasnik skutera vozi do oko 28 km dnevno u gradu i ima sreću da ima parkiralište na suncu, punjenje na utičnici neće biti potrebno. Lightfoot pokreću dva elektromotora, integrirana u svaki od dva kotača. Svaki od njih isporučuje nominalnu snagu od 750 W, imaju do 1000 W u boost modu. Dakle, standardna snaga je 1500 W, odnosno 2 KS, a maksimalna doseže 2,7 KS. Okretni moment doseže ukupno 90 Nm, 45 Nm po motoru. Maksimalna brzina je 32 km/h, tako da se skuter može legalno voziti i na biciklističkim stazama i ne treba vozačku dozvolu. Zapremina prtljažnika (između solarnih panela) je 45,2 litre, a dopuštena masa je 15 kg.

Lightfoot je dugačak 1,6 metara, širok 0,5 metara i težak 62 kg. S prtljažnikom i vozačem ukupna dopuštena težina certificirana je na 190 kg. Novi skuter već je pušten u proizvodnju, a počele su i narudžbe, uz obećanje prvih isporuka u siječnju 2025. Cijena u SAD je 4995 dolara.