Posljednji TÜV Report u Njemačkoj, statistički pregled desetak milijuna tehničkih pregleda, definira automobile s najviše i najmanje grešaka ili kvarova. Starost vozila se povećava, mnogi si vozači više ne mogu priuštiti prijelaz na nove ili rabljene automobile zbog povećanih cijena, a održavanje je također pogođeno gospodarskom krizom. Doduše, što bismo mi dali za prosječnu starost njemačkog voznog parka koja tek premašuje deset godina…
Po prvi put u je na tehničkim pregledima bilo dovoljno električnih automobila da bi se mogli izvesti statistički nalazi. U dobnoj skupini do tri godine u godišnju je statistiku uvršteno deset čistih električnih modela od ukupno 111 modela. Kod vozila starih četiri do pet godina, šest od 113 modela bilo je električno. Pokazuje se da električna vozila tehnički nisu ni sigurnija ni nesigurnija od vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Tesla Model 3 bio je posljednji u ukupnom poretku. U prvom TÜV pregledu 14,2 posto vozila imalo je značajne nedostatke, u drugom (četiri i pet godina starosti) čak 19,7 posto. S druge strane, VW e-Golf, se pokazao najboljim.
Model 3 je lošu ocjenu dobio ne samo zbog čestih kvarova na kratkim svjetlima. Problem je i u rijetkim intervalima servisnog održavanja, što je dobro zbog troškova, ali nije iz pozicije održavanja vozila.
Međutim, postoje neki nedostaci specifični za vožnju u električnim automobilima, kao što je prerano trošenje ovjesa, koji je opterećen velikom masom. Ovaj problem također pogađa Tesla Model 3 puno jače nego druge električne modele. Također, kočnice gube na performansama ako se rijetko koriste, zbog rekuperacije, koja je moguća s električnim pogonom. Kako kočioni diskovi ne bi hrđali, TÜV preporučuje jednostavrješenje, redovino namjerno snažno kočite. Naravno, pritom ne ugrožavajte druge sudionike u prometu.
Olakotna okolnost mogla bi djelomično objasniti lošiji rezultat Tesle Modela 3. Ovi automobili koriste se puno više od ostalih automobila. Nakon tri godine prosječan Model 3 već je prešao 53.000 kilometara, dok je prosjek svih vozila ove dobi bio 42.000 kilometara, čak i manje za ostale električne modele.