Kako bi shvatili ozbiljnost situacije i pronašli rješenja, članovi Mercedesovog upravnog odbora nedavno su posjetili Kinu, gdje su analizirali izazove i procijenili razvojne prednosti konkurenata. Prema posljednjem kvartalnom izvješću, Mercedesova dobit je u velikom padu. Ostvarena je operativna dobit od samo 4,7 posto prije kamata i poreza u osnovnoj djelatnosti s osobnim automobilima. Godinu ranije iznosila je 12,4 posto. Stoga je uprava prisiljena na smanjenje troškova. Njemački medij Handelsblatt piše da proizvođač automobila želi provesti mjere štednje kako bi pokrpao rupe. Mercedes je već pokrenuo program rezanja troškova 2020. godine s ciljem smanjenja fiksnih troškova za 20 posto do 2025. godine, odnosno u usporedbi s razinom iz 2019. godine.
– Do sada smo uspjeli ostvariti smanjenje između 15 i 16 posto – kaže Mercedesov financijski direktor Harald Wilhelm, koji smatra da to nije dovoljno u svjetlu trenutnih izazova u Kini. Tijekom nedavnog posjeta Kini, uprava Mercedesa usredotočila se na proučavanje lokalnog tržišta i tehnološkog napretka. Također su ispitali automobile kineskih konkurenata i uočili tehnološki iskorak u sustavima pomoći vozačima i autonomnim vozilima. Osim toga, sklopljeni su sporazumi s lokalnim tvrtkama za suradnju u područjima kao što su inteligentna rješenja za vozače.
Mercedes se bori za postizanje snažne pozicije na tržištu električnih automobila u Kini. Ako se tržišni udio nastavi smanjivati, trenutne mjere mogle bi se pokazati nedovoljnima. Slabe prodajne brojke u Kini, u kombinaciji s konkurencijom lokalnih proizvođača, tjeraju Mercedes na bržu prilagodbu. Mercedesu je teško i na američkom tržištu. Pogotovo kada su u pitanju električni automobili.