Njemačka automobilska industrija, nekoć najjača i najsuvremenija na svijetu, prolazi kroz teška vremena. Njemačka ima mnogo toga na kocki, a savezna vlada pokušava učiniti sve što je moguće da spasi situaciju. Robert Habeck, koji je, osim što je ministar gospodarstva i zaštite klime, kandidat Zelene stranke za mjesto njemačkog kancelara na sljedećim izborima, ne želi nametnuti nikakve kazne njemačkoj automobilskoj industriji zbog prekoračenja ograničenja emisija koje je nametnula EU. Barem za sljedeću godinu.
Radi se o stvaranju pragmatične tranzicije, prema Habecku, zagovarajući kompromis. Die Zeit piše da Habeck razmatra mogućnost kompenzacije mogućih manjkova proizvođača u 2025. (razlika CO2 iznad ograničenja) s kvotama planiranim za 2026. i 2027.
Prijedlog vicekancelara trebao bi smanjiti pritisak na proizvođače automobila bez gubitka poticaja za prodaju električnih automobila. Prema riječima političara Zelene stranke, ova bi mjera i dalje prisilila proizvođače automobila da smanje emisije iz svog voznog parka, ali bez plaćanja milijardi kazni u ovoj teškoj situaciji za njih.
Njemački kancelar Olaf Scholz također se zalaže za odgodu sankcija. Pozvao je Europsku komisiju da ne kazneno goni proizvođače koji prekorače granice CO2 do 2025. godine.
Podsjetimo i da je ACEA (Europsko udruženje proizvođača automobila), zatražila stupanje na snagu uredbe koja zahtijeva odgodu smanjenja CO2 na 93,6 grama s 2025. na 2027. godinu. Razlozi za ovaj zahtjev su zato što bi se, kako bi se ispunila ta brojka, moralo prodati između 20-22 posto potpuno električnih automobila. Međutim, od listopada tržišni udio električnih vozila u 2024. iznosi samo 13.1%.