Na kineskom tržištu traje veliki rat cijenama ili, prevedeno, politika sniženja cijena koja bi mnoge proizvođače mogla ozbiljno koštati. BYD, koji je sada najveći kineski proizvođač električnih automobila, zatražio je od svojih dobavljača da smanje cijene za deset posto za sljedeću godinu, a cilj je pobijediti konkurenciju.
– U 2025. godini tržište električnih automobila ući će u veliku finalnu bitku i veliki nokaut turnir. Kako biste ojačali konkurentnost BYD-a, vi i vaši timovi morate ozbiljno pronaći načine za smanjenje troškova – piše izvršni direktor BYD-a He Zhiqi u poruci dobavljačima. Poziv je navodno izazvao negodovanje među dobavljačima u zemlji, koji se već bore s vrlo malim maržama.
– Uspon kineske automobilske industrije ne smije biti na štetu sredstava za život domaćih radnika i dobavljača. Ne možemo prihvatiti zahtjev vaše tvrtke i nismo voljni sudjelovati u ovoj vrsti suradnje koja krši poslovnu etiku i ljudsku prirodu – odgovorio je jedan dobavljač, piše Financial Times.
Premda je potražnja za električnim automobilima u Kini velika, nitko ne skriva da postoji i veliki višak kapaciteta u proizvodnji, što je i mogući uzrok krize…
Očito je da će 2025. biti zanimljiva godina, koju možda neće preživjeti svi igrači u današnjoj autoindustriji. Pogotovo će teško biti europskim proizvođačima na kineskom tržištu koji se već i sad teško nose s domaćom konkurencijom.