Europske subvencije proizvođačima vozila i komponenti: Vraća li se vodik u igru?!

Sad je napokon EK procijenila da se europske države previše oslanjaju na Kinu...

Proizvođači baterija za električna vozila koji se oslanjaju na kineske komponente riskiraju da im uskrate milijardu eura subvencija Europske unije jer je cilj potaknuti vlastitu proizvodnju i lance opskrbe. Europska komisija je objavila da će favorizirati projekte koji se ne oslanjaju na katode, anode i aktivne materijale iz Kine. Također će zahtijevati prijenos znanja i iskustava: novi patenti koji proizlaze iz tih subvencioniranih projekata morat će se registrirati u državama članicama EU.

U druge dvije inicijative objavljene 3. prosinca za financiranje net-zero tehnologija i vodikovih projekata, EU je također uključio kriterije koji bi koristili domaćim proizvođačima. Taj je potez u skladu sa širim političkim prioritetom da se proizvodnja zadrži u Europi.

– Sva tri poziva uključuju nove kriterije otpornosti za poticanje europske industrije – rekla je Teresa Ribera, nova izvršna potpredsjednica Komisije zadužena za energetsku tranziciju.

– Poziv za baterije i dražba banke vodika također će uključivati ​​posebne kriterije otpornosti kako bi se Europa zaštitila od ovisnosti o jednom dobavljaču.

Na aukciji vrijednoj 1,2 milijarde eura s ciljem poticanja proizvodnje vodika, pobjednički projekti morat će ograničiti nabavu elektrolizatora iz Kine na najviše 25 posto ukupnog kapaciteta, u skladu sa smjernicama objavljenim ranije ove godine. Ovo je zanimljiva stavka jer govori da Europska komisija sve ozbiljnije shvaća vodik kao alternativu. U okviru poziva od 2,4 milijarde eura za financiranje tehnologija s nultim neto troškovima, kriteriji odabira uključuju procjenu mogu li projekti smanjiti nabavu kritičnih sirovina ili komponenti iz zemalja o kojima ovisi EU.

Sad je napokon EK procijenila da se europske države previše oslanjaju na Kinu…