Prema Recurrentu, portalu za menadžment električnih automobila, troškovi zamjene akumulatora električnog automobila mogli bi biti niži od troškova popravka benzinskog motora do 2030. godine. Goldman Sachs podupire ovu tvrdnju predviđajući da će do 2026. cijene baterija pasti na 80 dolara po kilovatsatu, što je polovica cijene u usporedbi s 2023. godinom. Cijene bi mogle biti još niže ako litij-željezo-fosfatne (LFP) baterije preuzmu tržište, jer su već na 75.3 dolara/kWh.
Do 2030. cijena bi mogla biti oko 64 dolara po kWh, dok bi druge procjene spominju oko 32 i 54 dolara po kWh. Ako se ove brojke potvrde, cijela baterija mogla bi koštati između 3375 i 5000 dolara, ovisno o veličini paketa, što odgovara cijeni velikog kvara benzinskog motora.
Ovo smanjenje troškova ima nekoliko uzroka. Više od 40% pada posljedica je sniženja cijena roba poput litija i kobalta. Između 2020. i 2023. takozvana zelena inflacija poskupjela je sirovine, ali tržište sada pokazuje znakove stabilizacije, što dovodi do veće pristupačnosti komponenti baterija. Paralelno s tim, industrijski divovi već prihvaćaju ovaj trend. Proizvođači kao što su CATL i BYD traže od svojih dobavljača dodatne napore i počeli su nuditi LFP ćelije po cijenama od samo 56 dolara po kWh.
Izvješće naglašava da ova evolucija ne samo da jača ekonomsku održivost električnih vozila, već i uklanja jednu od najvećih psiholoških prepreka za potrošače: strah od visokih troškova zamjene baterije. Ako zamjena baterije više nije preskupa, privlačnost električnih automobila će se povećati.