BMW objašnjava: Zašto je teško konstruirati pravi električni sportski automobil?!

Vektoriranje okretnog momenta nije BMW-ov novitet, ali u M najavljuju spektakularne rezultate

BMW-ov odjel objavio je video u kojem najavljuje budućnost svojih električnih vozila i tehnologiju koja ih prati. Ideja električnog automobila koji bi pružio istu razinu involviranosti vozača kao i najbolji benzinski sportaši nije tako jednostavno provediva. BMW tvrdi da je pronašao rješenje u konceptu s četiri motora i tehnološkoj podršci.

Prvi M-ov električni model temeljit će se na BMW-ovoj arhitekturi Neue Klasse, koja bi trebala ući u proizvodnju 2025. godine.

– Današnji automobili imaju mnogo elektronskih jedinica za kontrolu dinamičke kontrole stabilnosti, za kontrolu kočionog sustava, pogona, upravljanja…, i sve one međusobno komuniciraju. Stvarno smo dobri u tome, ali svi ti sustavi kompliciraju cijelu priču, tako da put naprijed nije staviti još više kontrolnih jedinica u automobil, već centralizirati sve te upravljačke jedinice u jednu središnju upravljačku logiku – rekao je izvršni direktor BMW-a M Frank van Meel.

Prvi BMW-ov model dolazi s novim konceptom koji je sličan onome što je inaugurirao Tesa sa svojim vozilima. Naime, umjesto niza kontrolnih jeidnica, električni M će pokretati jedan veliki elektronski mozak. Njegov će pogon biti kompleksniji od benzinskog M3. Dakle, tu su četiri motora koja moraju raditi neovisno. Na svakom kotoču po jedan motor i umjesto blokade diferencijala, senzori i upravljača jedinica koja će upravljati snagom motora na svakom kotaču, ovisno o opterećenjima i načinu vožnje. Vektoriranje okretnog momenta nije BMW-ov novitet, ali u M najavljuju spektakularne rezultate. Vidjet ćemo, zasad znamo da sustav s jednom upravljačkom jedinicom omogućuje smanjenje mase.