Ključni dio električnih automobila je baterija. O njihovom razvoju ovisi tko će biti pobjednik u velikoj tržišnoj utrci, a iz perspektive korisnika također je mnogo ključnih tema. Izdvojit ćemo dvije najvažnije, cijena i trajnost. Cijene će padati, a čini se da i s trajnošću nema previše problema. Nova studija znanstvenika iz SLAC-Stanford Battery Centera sugerira da bi baterije električnih vozila mogle trajati znatno dulje nego što se ranije očekivalo.
U SLAC-u navode da način na koji se izračunavaju životni ciklusi baterija nije dobar kada je riječ o električnim vozilima. To je zato što pretpostavljaju prilično konstantan ciklus pražnjenja i ponovnog punjenja, što se u svakodnevnom korištenju ne događa. Energetski ciklusi kod električnjih vozila mnogo su kompleksniji, sve ovisi o stilu u i mjestu vožnje, gradskoj vožnji, vožnji na cestama izvan gradova, autocestama. Punjenje varira jer neki vlasnici mogu puniti bateriju svake noći, dok drugi mogu čekati danima između punjenja.
Znanstvenici su pokušali simulirati stvarne uvjete kada su testirali baterije te su kreirali četiri profila punjenja/pražnjenja. Testirali su 92 komercijalne litij-ionske baterije više od dvije godine i otkrili da, što je profil bio realističniji, očekivani životni vijek električnih vozila se povećavao. Studija je otkrila neka iznenađenja, uključujući to da naglo, kratko ubrzanje, može dovesti do sporije degradacije. Studija je pokazala da regenerativno kočenje i odmor baterija pomaže da traju dulje.
Također postoje važne razlike između vremena, odnosno starosti baterije, i ciklusa punjenja, kada je riječ o starenju baterije. Ciklusi su važniji za električna vozila koja su stalno u upotrebi, kao što su taksiji, autobusi i dostavna vozila. Zaključak je da bi baterije mogle trajati 40 posto duže nego što se predviđalo.