Nevladina organizacija European Road Safety Council (koju podržavaju Europska komisija i Europski parlament) poziva EU da zabrani brzine iznad 30 km/h u urbanim područjima gdje vozači dijele kolnik s biciklistima. Cilj prijedloga je poboljšati sigurnost na cestama i smanjiti broj nesreća u gusto naseljenim područjima. Smanjena ograničenja brzine također mogu dovesti do veće protočnosti prometa. ETSC preporučuje smanjenje osnovne brzine za električne romobile na 20 km/h, a za ostala motorna vozila na 30 km/h.
Ujedno, ETSC predlaže podizanje dobne granice za korištenje električnih romobila na 16 godina. O predloženim ograničenjima brzine, istraživači George Yannis i Eva Michelaraki iz ETSC-a pišu:
– Premda postoji mit da bi ograničenje brzine od 30 km/h dovelo do povećanog prometnog zagušenja i povećanja troškova, to nije potkrijepljeno istraživanjima.
Pozivaju se, među ostalim, na iskustva iz Švicarske, gdje su manje brzine dovele do smanjenja gužvi i kraćeg vremena putovanja. Wales je također uveo niže ograničenje brzine od 20 mph (otprilike 32 km/h) kao standard u svim urbanim područjima, što je dovelo do manjeg broja nesreća i smanjenja ozljeda za 20 posto. Slične inicijative već postoje u nekoliko zemalja EU-a. Danska, primjerice, ima ograničenje brzine od 20 km/h za električne romobile, dok je Austrija donijela zakon koji gradovima daje formalnu mogućnost da smanje brzinu na 30 km/h.
ETSC želi da sve zemlje EU provedu slične zabrane. Osim toga, ETSC naglašava povećane sigurnosne zahtjeve za električna vozila, uključujući bolje performanse kočenja, ograničeno ubrzanje…