Najveći proizvođač baterija za električne automobile, kineski CATL, predstavio je dvije standardizirane choco baterije, 20# i 25#, dizajnirane za sustave zamjene baterija. Osnivač i izvršni direktor tvrtke, Robin Zheng, najavio je da sljedeće godine tvrtka planira izgraditi 1000 stanica za zamjenu baterija, s krajnjim ciljem od 30.000 stanica za zamjenu u Kini.
– Nastavit ćemo promicati standardizaciju zamjene baterija, a najvažnija stvar je standardizacija veličine baterija – rekao je Zheng tijekom CATL-ove konferencije o predstavljanju zamjenskih baterija u Xiamenu. Prvih 1000 stanica za zamjenu baterija izgradit će sam CATL 2025. godine. Sljedećih 10.000 stanica za zamjenu bit će izgrađeno s partnerima, a u završnoj fazi bit će 30.000 takvih stanica u Kini, objavio je CATL.
Choco baterije od 20 # i 25 #, službeno nazvane Choco-SEB (Swapping Electric Blocks – zamjenivi električni blokovi) baterije, podržavat će LFP (litij-željezo-fosfat) i NMC (litij-nikal-mangan-kobalt) kemiju. Dizajniran je za električna vozila klase A0 do B i pruža CLTC domet do 600 km (oko 500 prema WLTP-u).
Prvi 20# blok za zamjenu baterija prikladan je za vozila klase A0 (mali gradski automobili ) i pružit će domet do 500 km pod CLTC-om (cca. 400 prema WLTP-u). Drugi 25# blok za zamjenu baterija dizajniran je za električna vozila klase A do B (kompaktni automobili) i pružit će domet do 600 km (opet cca. 500 prema WLTP-u).
CATL je također najavio da će 10 električnih vozila opremljenih zamjenjivim Choco-SEB baterijama biti lansirano već od sljedeće godine. Također je objavio da je surađivao s proizvođačima GAC-om, BAIC-om, Wulingom i FAW-om na razvoju tih modela baterija.
Podsjetimo, CATL je službeno ušao u posao zamjene baterija u siječnju 2022. lansiranjem svoje marke za zamjenu baterija EVOGO, a očekivanja od novih zamjenjivih baterija su velika.
– Očekuje se da će do 2030. zamjena baterija zadovoljiti trećinu potreba za nadopunjavanjem energije za električna vozila – zaključio je Robin Zheng na konferenciji.
Inače, sa zamjenom baterija prvi je ozbiljno krenuo kineski proizvođač električnih automobila NIO.