Test automobila: MG4 XPower je specijalac u civilnom odijelu!

MG-jev sportaš ima nevjerojatna ubrzanja i ozbiljan kočioni sustav. Istovremeno, on je opremljen tehnologijama aktivne sigurnosti i funkcionira kao električni GT kruzer

Električna revolucija na cestama koja se odvija pred našim očima izbacuje nove heroje kakve dosad nismo viđali na cestama. Više od 400 KS u benzinskom kompaktu iziskuje ozbiljnu operaciju, neki dvolitreni turbobenzinac sa skraćenim intervalima servisiranja, na primjer. Kod električnih vozila to ide mnogo jednostavnije, samo dodajte još jedan motorić na prednju osovinu i s dva motora imate 430 KS. To je, dakle, MG 4 XPower.

Idemo se prvo pozabaviti pogonom. Dakle, svako ubrzanje s MG 4 XPowerom podsjeća na stiskanje pedale gasa u ozbiljnom benzinskom supersportašu. Do 100 km/h će ubrzati za samo 3,8 sekundi, a dojam je kao da mu do tog cilja treba i manje. Pritom ćete se zbog G sile sjediniti sa sjedalom. Uz navedenu snagu ide i raskošnih 600 Nm okretnog momenta. Ubrzanja su brutalna i ne prestaju. Motor crpi snagu iz baterije kapaciteta 64 kWh, koja je opremljena toplinskom pumpom koja brine o menadžmentu izvora energije, zagrijavanju na radnu temperaturu za brže punjenje i optimalnom grijanju kabine. Vozite li po propisima, u gradu ćete prijeći više od 450 km (potrošnja pada do 13 kWh/100 km), a u mješovitoj vožnji od 380 do 400 km – ako to ne uključuje previše vremena na autocesti. To je u skladu s današnjim standardima. Maksimalna brzina punjenja baterije je 140 kW.

Je li, ovako moćan, MG 4 XPower rasni sportski kompakt? Moć ima, ali i povećanu masu zbog baterije. Konkretno, na ravnom je nezaustavljiv, ali kao da i blago tvrdi ovjes sugerira da u zavojima ipak treba biti malo oprezniji. MG 4 XPower je brz, ali prije će proklizati preko nosa nego rasni benzinski sportaši.

Kineski kompakt jasno će svojim vozačima sugerirati gdje su mu granice te je zapravo predvidiv i jednostavan u vožnji. Siguran je i moćan automobil, koji možete voziti i kao bilo koji gradski automobil, s minimalnim inputom papučice gasa (tu je čak i one pedal funkcija pa gotovo ne morate dirati kočnicu). Uz veliku masu mora ići i moć zaustavljanja, MG se potrudio da u kočenju nema kompromisa, ugrađeni su veliki ventilirani kočioni diskovi – sprijeda promjera 345 mm, a straga 340 mm.

Interijer je bazičan, jednostavan i funkcionalan, ne biste po njemu mogli zaključiti da sjedite u električnom gromovniku, što i nije loše. Dva ekrana će vozače puniti ključnim informacijama, a manji nedostatak je činjenica da ekran infotainmenta sporije reagira na inpute prstima. Stražnja klupa je spremna za prihvat dvije odrasle osobe (prostrana), a prtljažnik je solidnih dimenzija. Zbog atraktivnog i modernog dizajna vozila bit će malo problema s preglednošću. No tu je niz senzora koji brinu da u svakom trenutku znate što se događa oko vozila.

MG 4 XPower je moderan i ekstremno brzi kompakt. Ako vam je drag ovaj električni automobil, možete dobiti više dometa i solidne performanse za manje novca ako izaberete neku od dostupnih verzija MG 4, na primjer, Trophy s najvećom snagom od 240 KS, baterijom od 77 kWh i dometom od čak 708 km po WLTP-u u gradskoj vožnji. Tu su još tri verzije, od kojih je najjeftinija ona sa 170 KS (29.900 eura).

Tehničke karakteristike MG4 XPower

MOTOR električni, snaga 320 kW/430 KS, okretni moment 600 Nm, kapacitet baterije 64 kWh

DIMENZIJE dxšxv 428,7×183,6×150,4 cm, međuosovinski razmak 270,5 cm, prtljažnik 350 l, masa 1803 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 200 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 3,8 s

POTROŠNJA 18,7 kWh/100 km

EMISIJA CO2 0 g/km

Euro NCAP *****

+ Električni sustav, performanse, prostranost

– Brzina infotainmenta, preglednost

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, navigacija, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamere za vožnju 360 stupnjeva, električna blokada diferencijala, LED svjetla, električna i grijana kožna prednja sjedala, adaptivni tempomat, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav upozorenja na nestabilnu vožnju, sustav upozorenja o poprečnom prometu straga, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci

Dodatna oprema:

Cijena: 40.900 eura