Materijal koji su proizveli UvA (Sveučilište u Amsterdamu) znanstvenici i istraživači u Tata Steelu (Tata Steel jedna je od vodećih tvrtki za proizvodnju čelika u Indiji) sastavljen je od slojeva koji mogu nositi veliku masu. U slučaju sudara, mogu popustiti jedan po jedan, postupno i kontrolirano apsorbirajući energiju sudara. Rezultat je veća sigurnost i manja šteta.
Prema riječima glavnog istraživača Corentina Coulaisa, materijal kombinira najbolje od oba svijeta jer je istovremeno i krut i elastičan. Zbog geometrijske strukture metamaterijala, tijekom udara slojevi takoreći kliknu zajedno.
– To ga čini jakim i krutim, ali i kada pukne, energija se apsorbira na predvidljiv i iznimno učinkovit način – kaže Coulais.
– To čini materijal prikladnim za korištenje u automobilu. To je struktura koja mora biti jaka i kruta, ali i sigurna, upijajući što je više moguće energije.
Velika prednost je što gnječeni čelik može apsorbirati jače udarce s manjim volumenom od ostalih materijala. Kao rezultat, konstrukcije se mogu učiniti lakšim i izdržljivijim. Ovo je korisno u automobilima gdje je raspoloživi prostor ograničen, tako da sigurnosne konstrukcije mogu biti lakše. Najvažnije je da se energija oslobođena udarcem postupnije apsorbira i putnici bi bili ravnomjernije opterećeni u slučaju sudara. Rezultati istraživanja i testiranja materijala su objavljeni u časopisu Nature.