Priča o Daciji pomalo podsjeća na Škodinu, premda češka tvrtka ima bogatiju tradiciju. Naime, od preuzimanja Volkswagena, Škodini apetiti rastu, prvo su to bili dobri automobili s povoljnom cijenom, a sad su automobili u istom cjenovnom razredu kao ostatak konkurencije. Dacia je sad u fazi da je napustila vrijeme rudimentarnih i arhaičnih proizvoda, a kreće ukupnom kvalitetom prema većini proizvođača, onih kojima ne lijepimo pridjev – premium.
Mali gradski automobil Sandero redizajniran je 2022. godine, ništa se epohalno nije dogodilo s tim vozilom, a opet već samo postojanje ovakvog vozila vodi do specifičnih zaključaka. Može se, doista se može! Automobil duži od četiri metra može u optimalnoj verziji (Expression) koštati 16.000 eura. Postoji još jeftinija verzija (Essential košta 14.900 eura), ali ne vjerujem da biste se vozili u automobilu u kojem nema klima-uređaja. Testni Sandero Journey je top opremljeni model, s parkirnim senzorima, kamerom za parkiranje, otvaranjem i pokretanjem vozila bez ključa, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu… i dalje je s metalik bojom tek nešto skuplji od 18 tisuća eura. Sad, kad smo utvrdili da se za navedeni iznos dobiva puno, idemo vidjeti što je s praktičnim elementima, onima koje primjećujemo kad sjednemo u vozilo i krenemo na put.
U interijeru će vozača dočekati jednostavna instrumentna ploča s analognim instrumentima i malim digitalnim ekranom. Na tradicionalnome mjestu, malo poviše središnje konzole, nasađen je ekran infotainmenta (jednostavne, lako dostupne funkcije), a po cijeloj širini konzole postavljena je mekana tkanina. Naravno, Dacia ustraje i na posebnom modulu klima-uređaja, što je odlična odluka. Uz novu platformu (na kojoj je i Renault Clio), Dacia je odlučila maksimalizirati prostor pa se straga sjedi komforno, a i prtljažnik dimenzijama premašuje prosjek klase (320 litara)
Vrijeme je da se krene na put, na gradskim cestama blago povišeni automobil odlično upija neravnine, nema pretjeranog lupanja na neravninama, a i komfor je mnogo bolji od onoga što biste očekivali od automobila s diskontnom cijenom. Napustite li grad, udobnost je i dalje konstanta, a tek iznad 100 km/h kreću više razine buke, koje su i dalje usporedive sa skupljim konkurentima. Iz perspektive vozača, u odnosu na prethodne dvije generacije, upravljač je mnogo direktniji, a automobil je stabilniji i fokusiraniji u zavojima.
Na autocesti je Sandero suveren, ali morat ćete se nositi s višim razinama buke. Uz benzinac (s plinom) od 100 KS, dostupna je i ova slabija verzija s 90 KS. Uz petstupanjski mjenjač tu nema prigovora. Snage i momenta nema previše, ali je sasvim dovoljno za umjereno putovanje i držanje prosječne brzine od 130 km/h (bez većeg napora). Za cijeđenje performansi pri pretjecanjima, na primjer, morat ćete malo više raditi s mjenjačem i vraćati se u niže brzine. Prosječna potrošnja (benzina) je oko 6,5 litara.
Jedini minus Sanderu je rezultat na Euro NCAP testu s dvije zvjezdice, ali treba uzeti u obzir da je to uglavnom zbog manjka sustava pomoći vozaču kad je 2021. automobil testiran. Zbog europskih propisa Sandero je sad opremljen svim najvažnijim sustavima i rezultat bi vjerojatno bio bolji. Barem za jednu zvjezdicu. Zaključak? Možda je Sandero jeftiniji od konkurencije, ali je doista vrlo dobar automobil! Ništa više i ništa manje od toga.
Tehničke karakteristike Dacia Sandero 1,0 TCE 90 Journey
MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 67 kW/91 KS od 4600 do 5000 o/min, okretni moment 160 Nm od 2100 do 3750 o/min
DIMENZIJE dxšxv 408,8×176,1×149,9 cm, međuosovinski razmak 260,4 cm, prtljažnik 320 l, spremnik goriva 50 l, masa 1096 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina
PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,7 s
POTROŠNJA 5,1-5,9 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 128 g/km
Euro NCAP **
+ Udobnost, prostranost, omjer/uloženo dobiveno
– Skroman Euro NCAP rezultat
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, kamera za vožnju unatrag, stražnji parkirni senzori, LED prednja svjetla, otvaranje/pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja za mrtvi kut, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, sustav kontrole umora i nepažnje vozača, sustav za upozorenje i kočenje prije frontalnog sudara, aluminijski naplatci
Dodatna oprema: metalik boja (560 eura), navigacija (400 eura), automatska parkirna kočnica, zatvorena središnja konzola s naslonom za ruke (390 eura)
Cijena 18.350 eura