Već s prvom generacijom Škoda Kodiaq je postala sinonim za prostranost i komfor u srednjoj klasi SUV-ova. Dakle, smjer za drugu generaciju bio je jasno određen, a kad je SUV dugačak gotovo 476 cm, tad se i očekuje da ima kabinu u kojoj neće biti prosvjeda zbog manjka mjesta. Novi Kodiaq nastavlja tamo gdje je stari stao.
Dizajn je mnogo više od evolucije, riječ je o modernoj reinterpretaciji Škodine kućne arhitekture. Prednja svjetla su i dalje razvedena, bok je obogaćen srebrnim umetcima na D nosaču, a straga su svjetlosni elementi spojeni. Interijer je novi Škodin standard. Za razliku od Volkswagena, koji je gotovo odustao od funkcijskih tipki, Škoda ne ide tim smjerom pa je ispod velikog ekrana infotainmenta smješten modul za klima-uređaj, ali su izdvojeni kotačići multifunkcijski pa pomoću njih (odnosno pritiskom na njih) možete izabrati funkciju pojačavanja audio sustava.
Digitalna ploča i multimedija imaju modernu grafiku i poprilično su jednostavni za korištenje, uz lako i brzo pronalaženje funkcija. Kabina je velika poput Vaclavskih namesti, poznatog praškog trga. Sa stražnjih sjedala neće stizati signali nervoze, a bit će prostora za djecu u trećem (opcijskom) redu sjedala. Nevjerojatno je da s dva reda sjedala prtljažnik ima volumen od čak 910 litara, a s podignutim trećim redom solidnih 340 litara. Škoda je doista neformalni prvak volumena u kabini.
Kao što je jasno što Kodiaq želi postići u unutrašnjosti, tako već s prvim kilometrima komunicira svoje namjere u vožnji osobi koja sjedi za upravljačem i putnicima. Prva i osnovna stvar je komfor, a druga odlična zvučna izolacija. Dakle, ovo je automobil za putovanja. Može se on snaći i u gradu, ali na otvorenoj cesti dolazi do izražaja. Naglasak na udobnost, s druge strane, poništava neki sportski duh. Ovjes je mekši, Kodiaq će se nagnuti u zavojima, ali će ostati stabilan. Osjeti se povećana visina i masa pa je zapravo najbolje održavati putnu brzinu i uživati.
Uz Kodiaq se nudi niz opcija motora i pogona, ali u testnom automobilu je bila kombinacija koju ćemo vjerojatno najčešće gledati na hrvatskim cestama, a to je turbodizelaš sa 150 KS s prednjim pogonom. Naravno, s 1,7 tona navedena snaga neće Kodiaq pretvoriti u jurilicu, ali to nije ni potrebno. Ugrađeni sedamstupanjski DSG mjenjač dovoljno je brz da na sve nagle promjene ritma vožnje reagira, a motor će sa svojom snagom i momentom osigurati kvalitetna ubrzanja. U gradu će potrošnja biti oko 7,5 litara, a u mješovitoj vožnji oko 6,5 litara, što je vrlo dobro.
Kodiaqu u ovoj konfiguraciji nismo dodijelili ni jedan minus. Možda bismo mogli spomenuti manjak fokusa na upravljaču, cijenu koja više nije diskontna… No potpuno je jasno što se dobiva s ovim modelom, a to je iznimno visoka razina putovanja. Ne bismo išli toliko daleko da Kodiaq nazivamo premium modelom, ali u njemu se doista putuje s – premium statusom.
Tehničke karakteristike Škoda Kodiaq 2,0 TDI DSG Selection
MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1968 ccm, snaga 110 kW/150 KS pri 3500 o/min, okretni moment 360 Nm pri 1600 o/min
DIMENZIJE dxšxv 475,8×186,4×167,9 cm, međuosovinski razmak 278,9 cm, prtljažnik 340/910 l, spremnik goriva 50 l, masa 1747 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 205 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,6 s
POTROŠNJA 5,3 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 139 g/km
Euro NCAP *****
+ Prostranost, udobnost, motor
–
Serijska oprema: ABS, ESC, 7 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, LED Matrix svjetla, kamera za vožnju unatrag, stražnji parkirni senzori, tempomat, pokretanje vozila bez ključa, online infotainment tri godine, automatsko kočenje u slučaju nužde, nadzor mrtvog kuta, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za izbjegavanje prepreke, aluminijski kotači
Dodatna oprema: dodatno zatamnjenje stražnjih stakala (220 eura), navigacija (1011 eura), aluminijski naplatci 19 inča (730 eura), sportski upravljač s funkcijom izmjene stupnjeva prijenosa (265 eura), treći red sjedala (1041 euro), alarm, električno prilagodljiva prednja sjedala, varijabilna podnica prtljažnika, premium hi-fi (2281 euro), krovni nosači i D nosač srebrne boje (433 eura), asistent pri parkiranju, kamere 360 stupnjeva, adaptivni tempomat, potpora za zaštitu putnika (1570 eura), presvlake sjedala umjetna koža/tkanina (1671 euro), prednja rešetka s osvijetljenim dekorativnim elementima (150 eura)
Cijena 51.999 eura