Kinezi imaju novu platformu za električna vozila: Kažu da se baterije ne mogu zapaliti u slučaju sudara!

Bedrock šasija dizajnirana je da apsorbira do 85 posto energije sudara u nesrećama

Kineski proizvođač baterija CATL razvio je novu platofrmu za električne automobile koja može izdržati udarce pri brzinama do 120 km/h bez opasnosti od požara. Tehnologija je razvijena s fokusom na povećanu sigurnost, a koristi materijale koji se također koriste u izradi podmornica i zrakoplova. Nova šasija, nazvana Bedrock, dizajnirana je za raspodjelu energije od udaraca i zaštitu baterije. U nekoliko testova sudara, šasija je bila izložena ekstremnim uvjetima. Između ostalog, preživjela je frontalni sudar sa stupom pri 120 km/h, a da se nakon toga nije zapalila.

Bedrock konstrukcija temelji se na strukturi u kojoj je baterija osigurana od oštećenja. Materijali poput posebno čvrstog čelika i aluminija, koji se obično koriste u podmornicama i zrakoplovima, pridonose jedinstvenoj robusnosti, tvrde Kinezi. Ključni element dizajna je sustav za brzo odvajanje baterije. U slučaju sudara baterija se može isključiti za 0,01 sekundu i isprazniti za 0,02 sekunde. Ovo smanjuje rizik od požara u slučaju ozbiljnih nesreća.

Ujedno, Bedrock šasija dizajnirana je da apsorbira do 85 posto energije sudara u nesrećama. Za usporedbu, tradicionalna šasija apsorbira oko 60 posto. Ovaj povećani kapacitet može pomoći u smanjenju štete. Osim sigurnosti, šasija također ima potencijal za pojednostavljenje proizvodnje električnih automobila. CATL procjenjuje da korištenje Bedrocka može značajno skratiti vrijeme proizvodnje.

Dizajn Bedrocka je fleksibilan i može se koristiti za nekoliko različitih tipova automobila. Prvi proizvođač koji je koristio šasiju u svojim automobilima je Avatr, tvrtka u vlasništvu CATL-a.