Test Peugeota e-3008: Na struju, ali ima još…

Peugeot je odlučio postaviti novi 3008 na novu platformu koja podržava električna vozila, ali i benzince te hibride. Rezultat je svestranost, uz već tradicionalno bogato uređenje interijera

Prethodna generacija Peugeota pronašla je put do 1,32 milijuna kupaca, a to nije zanemariva brojka. Dapače, to je ozbiljan uspjeh na tržištu pretrpanom kompaktnim SUV-ovima. Za francusku marku je uspjeh i veći kad se zna da je ovaj model približio premium vozilima, kako cijenom, tako i objektivnim dojmom, prije svega u kabini. Dakle, novi model mora popuniti velike cipele, kako se to popularno kaže.

Novi Peugeot 3008 prati dizajnerski kontinuitet modela koji nasljeđuje, uz mnogo modernih dodataka. Sprijeda je maska masivnija, svjetla su podignuta, bok i stražnji kraj otkrivaju liniju koja se blago spušta i otkriva gotovo kupeovsku formu. Interijer je, pak, ultramoderan, a pogotovo s opremom GT, s kojom dolazi veliki 21-inčni zakrivljeni ekran na kojem su instrumentna ploča i infotainment. Peugeotov specifikum su i dalje maleni obruč upravljača, odnosno ekrani koji su blago podignuti na konzoli pa nema potreba za head-up displayom. Ispod infotainmenta je mali ekran na kojem možete izabrati funkcije koje će se prikazivati na velikom i, ako već nema zasebnih kontrola klima-uređaja, barem im je lakše pristupiti na ekranu. Grafička rješenja cijeloga sustava su moderna i pregledna, odnosno responzivna. S opcijskim anatomskim sjedalima ovo je automobil za putovanja. Ok, bilo bi još bolje da straga ima više mjesta, ali za djecu će ga biti ili za odrasle koje ne svrstavamo u skupinu visokih. S druge strane, prtljažnik je ogroman.

Posebnost 3008 je nova platforma STLA, koja omogućuje električne automobile, ali i one s benzinskim i hibridnim sustavima. Tako i 3008 u ovom testnom izdanju dolazi s električnim motorom na prednjoj osovini, ali dostupan je i kao blagi hibrid sa 136 KS i automatikom sa šest stupnjeva (najjeftinija opcija koja starta od 35.490 eura) ili kao plug-in hibrid s 210 KS. Peugeot bi bio najsretniji da prodaje što više ovih električnih vozila jer tako bi imao pozitivnu sliku CO2 emisija i izbjegao bi kazne Europske unije za pretjerane emisije (svojih novih vozila). U ovom modelu zuji motor s 210 KS, a prati ga baterija sa 73 kWh. Konfiguracija je na papiru dovoljna za oko 631 km dometa. U praksi, potrošnja je oko 18 kWh, a ovisno o načinu vožnje može i pasti te ćete dosegnuti oko 550 km. Naravno, izađete li na autocestu autonomija će se skratiti. Unatoč kombiniranoj platformi, Peugeot ima moderan električni sustav koji omogućuje punjenje do 160 kw, odnosno baterije će se napuniti za tridesetak minuta.  

Ideja u vožnji je jasna, a to je ponuditi vozaču i putnicima dovoljno za ugodno gomilanje kilometara. Iz perspektive vozača, ovjes je malo tvrđi i fokusiran. Naravno, s velikom masom električne verzije, sve osim ugodnog i sigurnog gomilanja kilometara je nepotrebno. Upravljač ne budi sportske osjećaje, ali je precizan i brz. Na svako pritiskanje papučice gasa osjeća se brzi odziv električnog motora, a vozač će moći izabrati koliku silu kočenja i brzinu regenerativnog punjenja želi kad podigne nogu s papučice gasa. Impresionira odlična redukcija buke, a putnicima će 3008 biti i dovoljno komforan za duga putovanja.

Naravno, testni model s top opremom i električnim pogonom košta, ali većina kupaca sigurno će tražiti početnu verziju s blagim hibridnim sustavom i cijenom koja će biti prihvatljivija. Ukupno, s novim 3008 Peugeot nije pogriješio, osvježio ga je na ključnim mjestima za budućnost.

Tehničke karakteristike Peugeot e-3008 e-EAT GT

MOTOR električni, snaga 157 kW/210 KS, okretni moment 345 Nm, kapacitet baterije 73 kWh

DIMENZIJE dxšxv 454,2×189,5×164,1 cm, međuosovinski razmak 273,9 cm, prtljažnik 520 l, masa 2108 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 170 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,8 s

POTROŠNJA 16,7 kWh/100 km

EMISIJA CO2 0 g/km

Euro NCAP *****

+ Dizajn interijera, zvučna izolacija, prtljažnik, domet

– Prostranost straga

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, navigacija, putno računalo, prednji i stražnji parkirni senzori, kamera za parkiranje straga, LED 3D svjetla, adaptivni tempomat, sustav automatskog kočenja, prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje pri mijenjanju voznog traka i zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav upozorenja o poprečnom prometu straga, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: kamere 360 stupnjeva, poluautonomna promjena prometnog traka, adaptivni tempomat (1800 eura), električni panoramski krov, premium hi-fi, sustav za praćenje kabine zraka (2400 eura), kožna anatomska sjedala, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, elektronski pokretana prednja sjedala (2500 eura)

Cijena: 60.250 eura