CVT mjenjač nema fiksne položaje i automatski koordinira brzinu radilice s opterećenjem motora. Sada su talijanski inženjeri razvili prvi CVT mjenjač na svijetu sa zupčanicima, piše The Drive.
CVT (Continuously Variable Transmission) ili bezstupanjski mjenjači također, dakako, spadaju pod automatske, ali ih od ostatka društva treba razlikovati jer je uz takav mjenjač automobil moguće voziti jednako jednostavno kao i kakav moped, dakle bez šaltanja. Za razliku od automatika koji za vozača obavlja sav posao promjene stupnjeva prijenosa, te radnje ovdje uopće – nema.
Uz nedostatak trzaja kakvi su čak i kod najmodernijih i najsofisticiranijih automatskih mjenjača neizbježni, CVT se k tome može pohvaliti i činjenicom da je u odnosu na automatik često osjetno štedljiviji. Uz činjenicu da je općenito lakši, glavni razlog za to je mogućnost CVT mjenjača da neprestano mijenja prijenosne omjere u potrazi za idealnim, što znači da praktički uvijek funkcionira na vrhuncu učinkovitosti. Teorija je, dakle, nesumnjivo na njihovoj strani. Praksa, međutim, često i nije, barem ne u onoj mjeri u kojoj bi se to moglo očekivati.
Nedostatak primjetne promjene stupnjeva prijenosa doista pridonosi uglađenijoj vožnji bez trzaja, ali to ujedno znači i nedostatak onog osjećaja ubrzanja koji se javlja pri šaltanju. Uz to, pojava koju vozači često povezuju s CVT mjenjačima je buka koja se javlja pri ubrzavanju, jer motor pritom tjeraju u visoke okretaje. Mnogi ih ne vole upravo radi toga, no veći problem CVT-a svakako je činjenica da njihovo održavanje, odnosno popravci znaju biti skuplji od onih kod klasičnih automatika. Koji su opet, ne treba to posebno naglašavati, isto tako skuplji od ručnih mjenjača…
Novi mjenjač je jedinstven i zove se Ratio Zero. Ima novi dizajn u usporedbi s prethodnim CVT kutijama i konstruiran je na tri stupnja prijenosa postavljena na podesive krakove kako bi se olakšao prijenos snage. Ratio Zero rješava veliki problem koji današnji CVT mjenjači imaju i trebao bi puno bolje podnijeti veći okretni moment. Osim toga, novi CVT mjenjač značajno poboljšava učinkovitost prijenosa snage i gubi se manje energije. Mjenjač Ratio Zero prvotno je dizajniran za električne bicikle, ali koncept je razvijen i za druga, veća vozila. Ipak, zasad je još uvijek nejasno hoće li se moći koristiti i za automobile i motocikle.