Izvršni direktor kineskog Xpenga He Xiaopeng predviđa sumornu budućnost za mnoge marke automobila. Vjeruje da će razdoblje od 2025. do 2027. biti obilježeno nemilosrdnom utrkom u automobilskoj industriji. Samo će najjači preživjeti u oštroj konkurenciji. Posebno u Kini, koja je najveće svjetsko tržište automobila, sprema se borba do istrebljenja, da upotrijebimo rječnik koji nije oslobođen drame. He Xiaopeng je još u studenom prošle godine predvidio drastično smanjenje broja proizvođača automobila.
– Od 300 start-upova sada još radi manje od 50 tvrtki, a samo ih 40 prodaje automobile. Vjerujem da će za deset godina ostati samo sedam velikih automobilskih kompanija – objasnio je za The Straits Times.
Predviđanja He Xiaopenga podupiru i drugi čelnici industrije. Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius upozorio je u listopadu na egzistencijalnu borbu zapadnih proizvođača automobila protiv kineskih konkurenata.
– To je darvinistički rat cijenama i čistka tržišta. Mnogi igrači koji su sada ovdje neće biti ovdje za pet godina – rekao je Källenius tijekom konferencije Berlin Global Dialogue.
Prema He Xiaopengu, kineska industrija električnih automobila proći će kroz nekoliko brutalnih boksačkih rundi u sljedeće tri do četiri godine. Nakon tog razdoblja, u sljedećih sedam do osam godina slijedi all-star natjecanje u kojem će ostati samo najuspješnije marke automobila. Konkurencija u automobilskoj industriji 2025. bit će oštrija nego ikad prije, predviđa He Xiaopeng u internom pismu zaposlenicima Xpenga. Pismo, koje je objavio The Wall Street Journal, opisuje automobilsku industriju pod velikim pritiskom. U industriji, koju snažno podržavaju vlasti u Pekingu, veliki raspon marki automobila bori se za opstanak, uključujući NIO, BYD, Li Auto, Geely i Great Wall Motors. Tu su i europski, američki i japanski proizvođači kojima padaju tržišni udjeli na tom velikom tržištu.