Novi američki predsjednik Donald Trump možda i neće morati posezati za većim carinama na uvoz kineskih vozila. Naime, odlazeća Bidenova administracija pružila mu je ruku i SAD je blizu zabrani uvoza kineskih vozila i tehnologije. To bi moglo predstavljati značajan izazov i za domaće proizvođače automobila jer se dio sustava proizvodi u Kini.
Bijela kuća je objavila da Biden poduzima snažne i odlučne akcije kako bi zaštitio Ameriku od rizika nacionalne sigurnosti povezanih s iskorištavanjem lanaca opskrbe povezanih vozila u SAD-u. Ministarstvo trgovine dovršilo je pravilo koje će zabraniti prodaju i uvoz hardverskih i softverskih sustava povezanih vozila, kao i dovršenih povezanih vozila, iz Kine i Rusije. Jasno, ova mjera usmjerena je prije svega na Kinu jer je teško vidjeti kakvim to naprednim sustavima za automobile raspolaže Rusija.
Bijela kuća je objavila da Bluetooth, mobilna, satelitska i WiFi povezivost mogu korisnicima pružiti veću pogodnost i sigurnost, ali uplitanje stranih suparnika u opskrbne lance predstavlja značajnu prijetnju. Bidenova administracija je ukazala na kinesku cyber špijunažu i operacije nasilnih upada, koje i dalje predstavljaju značajnu prijetnju kritičnoj infrastrukturi i javnoj sigurnosti SAD-a. Primijećeni su nedavni upadi na komunikacijske, energetske, transportne i vodne sustave, za koje je Agencija za kibernetičku sigurnost i sigurnost infrastrukture okrivila državno sponzorirane hakere iz Kine. Vlada je zabrinuta zbog masovnog prikupljanja osjetljivih informacija, uključujući geolokacijske podatke, audio i video snimke te životne obrasce. Kao što je pokazao nedavni napad na Tesla Cybertruck, moderna vozila skupljaju gomilu informacija i strane vlade bi to mogle iskoristiti u svoju korist.
Softverska ograničenja stupit će na snagu za modelsku godinu 2027., dok će hardverska ograničenja uslijediti za modelsku godinu 2030. Pravilo se odnosi samo na osobna vozila, ali vlada želi primijeniti slične uvjete na gospodarska vozila, kao i vozila koja teže više od 4536 kg.