Mađarska dobiva novu kinesku tvornicu. Xinzhi Group će ulaganjem od oko 121 milijun eura otvoriti gotovo 900 novih radnih mjesta. Odnosi se to na proizvodnju, ali i istraživanje te razvoj. Tvornica će se navodno graditi u sjevernom mađarskom gradu Hatvanu. No zasad nije poznato koliko će od 900 radnika biti – Kineza. Spominje se do bi oni mogli biti prisutni u velikom broju. Nova tvrtka u Hatvanu proizvodit će godišnje milijun dijelova statora i rotora za elektroautomobile.
U ljeto prošle godine Xinzhi je objavio da već postoji dogovor s Volkswagenom o nabavi dijelova statora i rotora. Ovo je bila prva velika narudžba od proizvođača automobila izvan Kine.
Kina je aktivna u Mađarskoj. Proizvođač električnih automobila BYD gradi veliku tvornicu u Szegedu u južnoj Mađarskoj, a proizvođač baterijskih ćelija CATL gradi veliku tvornicu u Debrecenu u istočnoj Mađarskoj.
No u Mađarskoj se također čuju glasovi upozorenja da kineske tvrtke u velikoj mjeri štite svoje lance vrijednosti i da mali dio kolača ostaje u zemljama domaćinima. Vodstvo u Pekingu ulaže uglavnom kako bi izbjeglo kaznene carine EU-a jer se automobili proizvode u Europskoj uniji, a ne uvoze, navode mediji. Mađarski poslovni portal G7 objavio je naslov: Sve više kineskih dobavljača gradi u Mađarskoj, ali je li to dobro za nas?
Nova kineska tvornica u Mađarskoj: Otvara se 900 radnih mjesta, ali sve je više kritičara…
Mađarski poslovni portal G7 objavio je naslov: Sve više kineskih dobavljača gradi u Mađarskoj, ali je li to dobro za nas?