U koliko nesreća sudjeluju električni automobili? Više nesreća s pješacima, ali manje sa smrtnim ishodom!

Činjenica da su električni automobili vrlo tihi također je predmet mnogih rasprava posljednjih godina

Električni automobili češće sudjeluju u nesrećama s pješacima. Barem kada se uspoređuju s dizelašima i benzincima. S druge strane, električni automobili su rjeđe dio statistike nesreća sa smrtnim ishodom, u usporedbi s dizelašima i benzincima, stoji u analizi Norveške statistike (SSB).

Studija, koja pokriva razdoblje od 2018. do 2023. godine, fokusirana je na prometne nesreće s ozlijeđenim osobama. Podaci uzimaju u obzir udio električnih automobila u ukupnom voznom parku te također uzimaju u obzir koliko kilometara električni automobili zapravo prijeđu. Odnosno, koliko je zapravo električnih automobila na cestama.

Prema norveškoj statistici, udio prometnih nesreća električnih automobila više se nego utrostručio u između 2018. i 2023. Točnije, udio električnih automobila u statistici nesreća povećao se sa 7 na 25 posto. No to je prije svega zbog činjenice da je u istom razdoblju općenito porastao broj električnih automobila. Udio električnih automobila u Norveškoj tih je godina narastao sa 7 posto na 24 posto. Dok je njihov udio u ukupnoj kilometraži porastao sa 7 posto na 28 posto. Dakle, porast stope nesreća proporcionalan je broju električnih automobila. Međutim, kada su u pitanju ozbiljne nesreće, postoje razlike. Električni automobili bili su prezastupljeni u nesrećama s pješacima tijekom cijelog proučavanog razdoblja, što ukazuje na poseban rizik u ovoj kategoriji.

Činjenica da su električni automobili vrlo tihi također je predmet mnogih rasprava posljednjih godina. U 2019. godini, iz istog razloga, postalo je uvjet da se AVAS, što je skraćenica za Acoustic Vehicle Alert System, mora ugraditi u sve električne automobile. Sustav ispušta umjetno stvoren zvuk čim se električni automobil kreće brzinom od 20 km/h ili više.