Znanstvenici s Instituta Max Planck (Golm, Njemačka) razvili su inovativni materijal dobiven iz linalola, esencijalne komponente ulja lavande, u kombinaciji sa sumporom. Ova nova kombinacija ima za cilj značajno poboljšati trajnost i učinkovitost natrij-sumpornih baterija, utirući put učinkovitijem skladištenju električne energije proizvedene iz obnovljivih izvora kao što su vjetar i solarna energija. Izazov skladištenja viška električne energije kada za njom nema trenutne potražnje jedna je od kritičnih prepreka u globalnom prijelazu na održivu energiju. Baterije velikih kapaciteta ključne su za rješavanje ovog problema, a natrij-sumporne baterije se pojavljuju kao održivo rješenje zbog brojnih prednosti.
U usporedbi s konvencionalnim litij-ionskim baterijama, natrij-sumporne baterije oslanjaju se na obilnije materijale poput natrija i sumpora, koji su lako dostupni i imaju daleko manji utjecaj na okoliš kada se nabave. Litij i kobalt, ključne komponente u litij-ionskoj tehnologiji, često podrazumijevaju štetne prakse rudarenja i doprinose društvenoj i političkoj nestabilnosti.
Natrij-sumporne baterije imaju i ograničenja, uključujući manju gustoću energije u odnosu na njihovu masu i smanjeni vijek trajanja. Međutim, istraživački tim na Institutu Max Planck pronašao je nadu u ulju lavande. Korištenjem linalola stvoren je jedinstveni nanostrukturirani materijal koji ublažava jedan od glavnih problema koji muče natrij-sumporne baterije: prijenos sumpora. Ovaj fenomen se događa kada polisulfidi, stvoreni na katodi baterije, migriraju na anodu, što dovodi do reakcija koje s vremenom ugrožavaju učinkovitost baterije.
Evgeny Senokos, koji ima ključnu ulogu u istraživanju alternativa litijskim baterijama na institutu, razradio je njihovu revolucionarnu metodologiju.
– Inkapsuliramo polisulfide unutar ugljičnog nanomaterijala, koji stabilizira i zgušnjava strukturu. To nam omogućuje da razvijemo baterije koje su i izdržljivije i imaju veću gustoću energije od postojećih natrij-sumpornih opcija.
Preliminarni testovi su pokazali da poboljšane baterije zadržavaju više od 80 posto svog izvornog kapaciteta punjenja nakon 1500 ciklusa korištenja. Izlazna razina baterije prelazi 600 Wh/kg.