Kineske marke registrirale su 3,5% manje električnih vozila u Europi tijekom 2024. godine, prema podacima Dataforcea, što je prvi godišnji pad od ulaska na tržište. Ukupno, kineski proizvođači automobila, koji uključuju BYD Co., MG, Nio i Xpeng Inc., osvojili su oko 8,5% tržišnog udjela, piše Bloomberg.
Prosinac je obilježio drugi mjesec dodatnih carina Europske unije uvedenih nakon što je utvrđeno da kineska državna potpora daje nepravednu prednost električnim vozilima kineske proizvodnje.
U cijeloj Europi, kineski proizvođači automobila zadržali su 8,2% tržišta električnih vozila u prosincu — što je blagi skok u odnosu na studeni, ali još uvijek ispod prosjeka. Podaci pokrivaju zemlje Europske unije, Velike Britanije i članice Europskog udruženja za slobodnu trgovinu poput Norveške.
Dodatni nameti Europske unije, koji u slučaju MG-a znače i carine do 45%, počeli su utjecati na tržište početkom godine.
Unatoč nedavnim neuspjesima, kineski EV konkurenti i dalje su “egzistencijalna prijetnja” europskim proizvođačima automobila, navela je tvrtka za istraživanje tržišta Jato Dynamics u izvještaju za siječanj.