Sintetička goriva ipak nisu budućnost: Električna vozila su efikasnija?!

Climate Alliance Njemačka smatra e-goriva dobrom idejom za sektore koje je teško elektrificirati, poput zračnog i pomorskog prometa

Studija think tanka Forum Ökologisch-Soziale Marktwirtschaft (FÖS), koju je naručio Climate Alliance Germany, zaključuje da e-goriva ili sintetička goriva nisu održiva alternativa planiranom postupnom ukidanju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem zbog visokih troškova, slabe dostupnosti i neučinkovite upotrebe. Climate Alliance poziva na fokusiranje na električne automobile i javni prijevoz.
Meta-studija je sustavni pregled svih dostupnih znanja o nekom području. FÖS je objedinio nalaze Njemačkog automobilskog kluba (ADAC), njemačkog Ministarstva okoliša, Fraunhofer instituta za istraživanje sustava i inovacija (Fraunhofer ISI) i Međunarodne agencije za energiju (IEA). Meta-studija zaključuje da, čak i uz visoke državne subvencije, do 2035. godine neće biti dostupne dovoljne količine e-goriva za postizanje klimatskih ciljeva.

– Meta-studija dokazuje da svatko tko dovodi u pitanje zabranu motora s unutarnjim izgaranjem obmanjuje kupce automobila – kaže Stefanie Langkamp, ​​direktorica Climate Alliancea. Studija najavljuje da će automobilski standard u Europi biti električna vozila do 2045. godine, dok će vozila s e-gorivima imati samo marginalnu ulogu. Kritičari ovu prognozu smatraju previše optimističnom.

Prema meta-studiji, 150 vjetroturbina na kopnu moglo bi opskrbiti 240.000 električnih automobila električnom energijom, ali samo 37.500 vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem e-gorivima. Climate Alliance Njemačka smatra e-goriva dobrom idejom za sektore koje je teško elektrificirati, poput zračnog i pomorskog prometa.

Do sada su se e-goriva proizvodila u relativno malim količinama. Na primjer, Porsche upravlja vlastitom pilot tvornicom u Čileu s najvećim proizvodnim obujmom od 130.000 litara godišnje. Tamo se CO2 treba isisati iz zraka i koristiti za proizvodnju e-goriva. Problem je u tome što je usisni sustav previše osjetljiv na prljavštinu i treba ga zamijeniti. Upitno je koliko je vremena potrebno da se problemi trajno riješe.
EU je odlučila da se od 2035. registriraju samo novi automobili koji tijekom rada ne ispuštaju CO2. U ta pravila bi mogla biti uključena i e-goriva, ali čini se da će biti velikih problema s količinama.