Problemi europske autoindustrije na jednom mjestu: Za dio toga kriv je i Autobahn?!

Njemački automobili su skuplji, između ostalog, jer su razvijeni za njemačko tržište i brzu vožnju na Autobahnu, dok se u Kini bave "pametnijim aspektom" automobila...

Kao što ističe konzultantska tvrtka McKinsey, na sastanku koji je sponzorirala udruga koja predstavlja automobilske komponente Sernauto, njemački automobili su skuplji, između ostalog, jer su razvijeni za njemačko tržište i brzu vožnju na Autobahnu (autocestama), dok se u Kini bave “pametnijim aspektom” automobila. Rezultat je da smo usred najveće transformacije automobilske industrije u povijesti. To seže daleko u prošlost, jer se od 2002. globalni tržišni udio europskih automobila u svijetu stalno smanjuje i sada je 26 posto. I što je još gore, dok 90 posto vrijednosti automobila s unutarnjim izgaranjem ostaje u Europi, u europskim električnim automobilima doseže samo 75 posto. Zbog, uglavnom, kineskih dijelova.

McKinsey vjeruje da još ima vremena za europsku industriju, ali postoji i hitnost da se poslovni preokret provede u praksi.

– Imamo još nekoliko godina da ispravimo situaciju i da Europa dobije dodanu vrijednost u električnom vozilu sutrašnjice.

McKinsey vjeruje da će, ako se trenutačni trend nastavi – s Europom bez lanca vrijednosti za elektroenergetski ekosustav i proizvodnju električnih automobila – to utjecati na stvaranje vrijednosti, a time i na radna mjesta. Još postoje dvije godine da se situacija ispravi prije nego što bude prekasno.

Prvi zahtjev je staviti kupca u središte. Druga točka poboljšanja je brzina odgovora.

– U Europi je potrebno između četiri i pet godina da se model stavi na tržište, dok su u Kini potrebne dvije.

Također, važno je i brzo softversko ažuriranje modela.. Automobilske tvrtke moraju postati, u određenoj mjeri, softverske tvrtke, navodi McKinsey.

Primjenjujući staru izreku da je jedinstvo snaga, McKinsey poziva na suradnju u europskoj autoindustriji kako bi se ponovno stekla konkurentnost, i vertikalno i horizontalno. Dok Europa ispunjava sektor preprekama i novčanim kaznama, Kina primjenjuje subvencije, a SAD već dugo štiti svoju industriju.