Kao što ističe konzultantska tvrtka McKinsey, na sastanku koji je sponzorirala udruga koja predstavlja automobilske komponente Sernauto, njemački automobili su skuplji, između ostalog, jer su razvijeni za njemačko tržište i brzu vožnju na Autobahnu (autocestama), dok se u Kini bave “pametnijim aspektom” automobila. Rezultat je da smo usred najveće transformacije automobilske industrije u povijesti. To seže daleko u prošlost, jer se od 2002. globalni tržišni udio europskih automobila u svijetu stalno smanjuje i sada je 26 posto. I što je još gore, dok 90 posto vrijednosti automobila s unutarnjim izgaranjem ostaje u Europi, u europskim električnim automobilima doseže samo 75 posto. Zbog, uglavnom, kineskih dijelova.
McKinsey vjeruje da još ima vremena za europsku industriju, ali postoji i hitnost da se poslovni preokret provede u praksi.
– Imamo još nekoliko godina da ispravimo situaciju i da Europa dobije dodanu vrijednost u električnom vozilu sutrašnjice.
McKinsey vjeruje da će, ako se trenutačni trend nastavi – s Europom bez lanca vrijednosti za elektroenergetski ekosustav i proizvodnju električnih automobila – to utjecati na stvaranje vrijednosti, a time i na radna mjesta. Još postoje dvije godine da se situacija ispravi prije nego što bude prekasno.
Prvi zahtjev je staviti kupca u središte. Druga točka poboljšanja je brzina odgovora.
– U Europi je potrebno između četiri i pet godina da se model stavi na tržište, dok su u Kini potrebne dvije.
Također, važno je i brzo softversko ažuriranje modela.. Automobilske tvrtke moraju postati, u određenoj mjeri, softverske tvrtke, navodi McKinsey.
Primjenjujući staru izreku da je jedinstvo snaga, McKinsey poziva na suradnju u europskoj autoindustriji kako bi se ponovno stekla konkurentnost, i vertikalno i horizontalno. Dok Europa ispunjava sektor preprekama i novčanim kaznama, Kina primjenjuje subvencije, a SAD već dugo štiti svoju industriju.