Šezdeset godina Opel Kadetta B: Milijunaš s ulice, veliki rekorder…

Nakon trogodišnje uvertire u kompaktnoj klasi s Kadettom A, Opel je 1965. predstavio drugu generaciju koja postaje Opelov povjesni prodajni rekorder

Lansiranjem u zemljinu orbitu Early Bird (INTELSAT 1) 1965. postaje prvi komercijalni komunikacijski satelit. Iste godine otvoren je Mont Blanc, najduži cestovni tunel na svijetu. U Njemačkoj je Opel predstavio Kadett B, drugu generaciju svojeg kompaktnog modela kojim je ozbiljno krenuo u rušenje prodajnih rekorda VW Bube.

Opel Kadett. Das Auto. bio je reklamni slogan kojim je novi Kadett krenuo u lov s namjerom da Opel bude prvi izbor njemačke nacije, a glavna predost mu je bila diverzifikacija palete kakvu Opel do sada nije nudio ni sa jednim modelom. Kadett B bio je radikalni odmak od prethodnika u svim smjerovima. Duži međuosovinski razmak i širi trag kotača omogućavali su do tada neviđeno mnoštvo karoserijskih izvedbi sa samo jednim modelom, a to omogućuje i prostraniji interijer s povećanom udobnošću.

Kadett B narastao je za cijeli broj, odnosno sa malog automobila s četiri sjedala na kompakt sa pet sjedala. Tvornica u Bochumu je uvođenjem u proizvodnju B generacije konačno postigla svoj dnevni maksimum od 1200 vozila, a uz nju bilo je raspoloživo i skladište dijelova za Kadett veličine 65.000 četvornih metara. Opelovi stilisti posebno su se potrudili oko karavanske izvedbe koja je zapravo u Europi bila bez prave konkurencije.

Obiteljski karavan nudio se sa dvoja i četvora vrata, a predstavljao je zapravo umanjenu elegantniju varijantu predimenzioniranih američkih cestovnih krstarica. Amerikanizacija je bila vidljiva i u kontekstu kupea ili LS kupea koji su opet podsjećali na linije Mustanga Fastback. Ti kompaktni sportaši skromnih dimenzija nudili su više temperamenta po razumnijoj cijeni od VW Karman Ghie. Tu se posebno istaknuo Rally Kadett koji je te 1966. bio pravi hit na cestama i trkaćim stazama. Treba napomenuti da je taj idealni omjer sportskog izričaja i voznih karakteristika nastao dijelom i zahvaljujući činjenici da je Opel pored Dudenhofena napravio najveću testnu stazu u Europi sa mrežom puteva od 30 km. Glavna poslastica bio je betonski oval u dužini od 4,9 km na kojem se postizala brzina i do 200 km/h!

Da je podvozje B generacije multifunkcionalno svjedočila je i činjenica da je poslužilo za izradu Opela Experimental GT, koji će 1968. zaživjeti kao serijski automobil Opel GT. Kadett je u svega godinu dana producirao već 280.568 limunzina i kupea te 55.473 karavana. Izvoz Kadetta B je u svega godinu dana od predstavljanja dosegao više od 50 posto proizvodnje, a kupce je nalazio u čak 120 zemalja širom svijeta. Modelska ekspanzija unutar ponude Kadetta B bila je praktično prisutna kroz cijelu osmogodišnju prisutnost na tržištu. Tako je 1967. reinkarnirano ime Olympia u kojem kontekstu je Kadett dobio svoju najluksuzniju opremu zahvaljujući kojoj je ušao i na teren srednje klase. Olympia je svojim interijerom razmazila kupce, a sprijeda je bila lako prepoznatljiva po izraženijoj masci hladnjaka. Kadett LS i Olympia svojim karakteristikama su nudile i odraz životnog stila svojih vlasnika.

Opelov odjel komunikacija s ponosom je krajem 1968. objavio da su Opelovi natjecateljski vozači samo ove godine zabilježili 222 pobjede u klasi, osvojili 345 zlatnih medalja i 287 srebrnih, sudjelujući u 238 svjetskih natjecanja.

Sportski uspjeh postignut je zahvaljujući Rally Kadettu čija je srebrna boja karoserije s crnim crtama na poklopcu motora i bočnim stranicama izazivala poglede strahopoštovanja i divljenja podjednako na trkaćim stazama i cestama.

Kompaktni sportaš iz Bochuma je iz 1,9-litrenog motora transplantiranog iz većeg Rekorda izvlačio 90 KS što je uz 890 kg mase bilo dovoljno za 170 km/h! San o rušenju primata VW-a u Njemačkoj Opel je dostigao tek 1972. kada postaje broj jedan, a za dio tog uspjeha svakako je zaslužan i Kadett B.

Ovaj kompakt veliku popularnost imao je na tržištu Amerike gdje je bio dostupan od studenog 1965. do kraja 1972. kroz prodajnu mrežu Buicka. Kadett B bio je tamo najmanji korporativni proizvod GM-a, gdje je prodano oko 430.000 primjeraka.

Rigorozni američki ekološki propisi bili su posljedica i nastanka prvog eksperimentalnog hibridnog Opela iz 1968. godine. U Kadett Stir-Lec I Opel je sprijeda ugradio 14 teških olovnih akumulatora koje je električnom energijom posredno punio straga smješten mali Stirlingov motor. Kompaktni hibrid mogao je postići brzinu do 88 km/h, a baterije su se mogle puniti i na kućnoj mreži.

Diversifikacija je bila osnovna nit vodilja u nastanku opelovog kompakta. Čak 11 karoserijskih izvedbi i šest dostupnih benzinskih motora u rasponu snage između 45 do 90 KS činili su paletu Kadetta u kojoj su kupci mogli birati 37 različitih verzija! Kadett B je u proizvodnji bio do srpnja 1973. i sa 2.691.287 proizvedenih primjeraka postigao je četiri puta bolji prodajni rezultat od prve generacije, ali i uz dvostruko dužu prisutnost na tržištu. Limunzine i kupei produkcijom dosežu 2.191.691 primjerak, karavan 418.959, Rally je produciran u 103.622 primjerka, Olympia u 80.637 primjeraka…