Vozili smo Škodu Octaviju RS: Nježni snagator!

Sportski automobil koji može biti i obiteljski?! Škoda u tome uspijeva sa svim generacijama Octavije, a sad ide i korak dalje. Octavia RS još je fokusiranija

 Kao što znate, jer o Octaviji se gotovo sve u nas zna, ovaj model je nedavno redizajniran, a s njim je, naravno, na ceste došla i nova RS verzija. Sportski izdanak s Octavijina stabla sa svakom je generacijom sve čvršći, a to je i slučaj s ovim vozilom, koje je 20 KS snažnije od prethodnika. Škoda je, na neki način, i Hrvatskoj ukazala povjerenje jer je međunarodnu prezentaciju organizirala u Rijeci sa stazom Grobnik kao središnjim poligonom na kojem je Octavia trebala pokazati svoje sposobnosti. Samo ćemo se kratko zadržati na dizajnu pa spomenuti najvidljivije promjene na prednjoj maski, odnosno izgledu svjetala. Sve ostalo je gotovo isto, a i nema previše razloga za eksperimente jer se Octavia odlično prodaje u Europi, a i u Hrvatskoj, gdje je tržišni broj 1.

Dakle, nova Octavia RS i dalje je bazirana na dvolitrenom turbobenzincu, koji je i srce mnogih Volkswagenovih modela. Sad je snaga povećana na 265 KS, a okretni moment na 370 Nm. Nema ručnog mjenjača, a vozačima je dostupan samo sedamstupanjski DSG. Jedna od najvećih kvaliteta Škode Octavije RS bila je da u tijelu rabijatnog sportskog teškaša (i u karavanskoj formi) skriva dušu svestranog igrača, odnosno gomila mišića na sprečava ovaj automobil da i dalje bude – obiteljski. Čak i u najradikalnijoj formi, ovoj posljednjoj, Octavia RS je i dalje vozilo u koje možete smjestiti djecu i umjereno se odvesti do željene destinacije. Dovoljno je udobna, pogotovo s opcijskim adaptivnim ovjesom (i izabranim programom Comfort).

U izoliranim uvjetima staze Grobnik pokazuje se da Octavia RS u trenutku može radikalizirati svoje ponašanje i da u toj ulozi može pružiti mnogo. Prije svega, kompetentan ovjes i sportske gume čvrsto drže vozilo na  putanji, a kad je na rubu, ekstra pomoć prednjem pogonu pruža elektrohidraulična blokada diferencijala, koja omogućuje ranije dodavanje gasa i brzi izlazak iz zavoja, bez negativnog utjecaja na stabilnost i proklizavanje kotača. Istovremeno, upravljač je precizan, progresivni servo je blizu pružanja organskog osjećaja u vožnji. Naravno, motor će sve popratiti kvalitetnim izbojima snage i momenta, uz milozvučan, ne preglasan, duboki ton u kabini. U mješovitoj vožnji potrošnja ne bi trebala prelaziti osam litara goriva. Škoda Octavia nije radikalan automobil za stazu, ali i na njoj pokazuje kompetencije. Možda bismo tek poželjeli malo brže reakcije mjenjača, ali tu se doista radi o djelićima sekunde, kad izostaje reakcija na pritiskanje gasa i u svakodnevnoj vožnji neće se osjetiti.

U nabrajanju pohvala, izvrsna sportska sjedala (kombinacija umjetne kože i mikrofibre) i LED Matrix svjetla dio su serijske opreme. Naravno, tu je i mnogo prostora u unutrašnjosti te golemi prtljažnik. U osnovnom obliku Octavia RS stoji 40.380 eura, što je poštena cijena za sve ono što ovaj automobil nudi.

 

 Škoda Octavia RS

Masa: 1520 kg

Dimenzije (dxšxv): 470,9X182,9X145,5 cm

Prtljažnik: 600 l (640 l karavan)

Motor: turbobenzinski

Obujam: 1984 ccm

Snaga: 195 kW/265 KS od 5250 do 6500 o/min

Moment: 370 Nm od 1600 do 4500 o/min

Ubrzanje: 6,4 od 0 do 100 km/h

Najveća brzina: 250 km/h

Potrošnja: 6,7 -7,1 l/100 km (WLTP)

 

 Kodiaq RS ima i pogon na sve kotače

 Uz Octaviju, na tržištu je i Kodiaq RS, s istim motorom i mjenjačem, s 265 KS (maksimalna brzina 231 km/h), ubrzanje od 6,3 s do 100 km/h, ali i s pogonom na sve kotače. To je ključna razlika, ali i 30 Nm veći okretni moment u odnosu na Octaviju, koji ide do 400 Nm. S ovom konfiguracijom Kodiaq (moguće ga je naručiti i s tri reda sjedala) može povući prikolicu ukupne mase do 2500 kg. Tijekom vožnje od Zagreba do Rijeke i natrag iskristaliziralo se da je Kodiaq sa serijskim adaptivnim ovjesom iznimno svestran automobil, a s opcijom Comfort i iznimno udoban. Zahvaljujući elektrohidrauličnom pogonu na sve kotače, sve do 100 posto okretnog momenta može se prebaciti na stražnju osovinu. Unatoč povećanoj masi i snazi, Kodiaq je moguće u mješovitoj vožnji držati na 9,5 litara potrošnje goriva.