Dacia je velika Renaultova uspješna priča, marka koje se etablirala na europskim tržištima, a Duster je krunski dragulj te operacije. Najprodavaniji automobil rumunjskog proizvođača u francuskom vlasništvu ušao je u treću generaciju i baš kao i Sandero ili Jogger ne promiče prodajnu taktiku najjeftinijeg vozila, nego vrijednosti za novac. Kako god to nazvali, Duster je i dalje pristupačan, a očekivano i nikad bolji.
Novi Duster, također, kao i Sandero, prvi put koristi inačicu moderne Renaultove platforme CMF-B, na kojoj leže i automobili poput Clija ili Captura. Konkretno, to se najviše osjeti u vožnji, odnosno funkcioniranju svih sustava povezanih s gomilanjem kilometara na terenu ili prometnicama. Duster je iznimno udoban automobil, a opet nije pretjerano izgubio u dinamici vožnje, čak i u ovoj verziji s pogonom na sve kotače, povećanim razmakom od tla i masom. Dakle, Duster je pravi obiteljski automobil koji neće umoriti putnike na A1 ili na gradskim prometnicama. Neuobičajeno je tih.
U gradu je okretan (krug okretanja 10,85 metara) i zbog subkompaktnih dimenzija lako će pronaći svoje mjesto na parkinzima. Duster više nema skraćeni prijenosni omjer (šeststupanjskog) mjenjača, koji je bio karakteristika prve generacije i koji je uspješno glumio reduktor u terenskoj vožnji. Umjesto toga, sad je ugrađen izbornik s pet modaliteta rada, ovisno o terenu na kojemu se vozi, a tu je i opcija automatizirane vožnje na nizbrdicama (dovoljno ju je uključiti i ostaviti mjenjač u brzini). Duster ima prilazni kut od 31 stupnja i odlazni kut od 36 stupnjeva te udaljenost od tla 21,7 cm. Sve je to, uz automatsku raspodjelu momenta između prednjih i stražnjih kotača, dovoljno za kvalitetne terenske avanture. Ne one najradikalnije, ali zahtjevne – svakako.
Tri su opcije pogona, sve su bazirane na benzincima (od toga jedan full hibrid), a u ovoj verziji s pogonom na sve kotače izbor je pao na 1,2-litreni trocilindrični benzinac s blagom hibridnom tehnologijom i 130 KS. Nije to neka raskoš, ali nitko tko kupuje Duster i pritom 4×4 verziju sigurno ne planira vikende provoditi na stazi Grobnik.
Uz precizan ručni mjenjač i dovoljno momenta, vožnja doista teče glatko, a elastičnost motora će se pobrinuti da ne morate prečesto posezati za ručicom mjenjača. U gradu će Duster trošiti nerijetko više od devet litara goriva, a u mješovitoj vožnji oko sedam litara ili malo iznad toga.
To su korektne brojke, ali šteta je što Renault nije uspio prilagoditi 1,5-litreni dizelaš za ovo vozilo. Emisijski zahtjevi su očigledno bili preveliki. U svakom slučaju, ovaj ugrađeni motor je kompetentan i snagom se može nositi s priloženom karoserijom, ali dizelaš bi bio još bolja opcija.
Što se unutrašnjosti tiče, tvrda plastika je i dalje prisutna, ali sad sve forme izgledaju moderno. Duster je dobio i digitalnu instrumentnu ploču koja možda ne izgleda bogato poput nekih skupljih uređaja, ali sadrži sve ključne informacije. Također, ekran infotainmenta ima jednostavnu grafiku i lako je navigirati njegovim funkcijama. Ispod njega je traka s tipkama kojima se regulira klima-uređaj. Uz udobnost u vožnji, jedan od Dusterovih aduta je prostrana kabina koja prima četiri odrasle osobe. Pohvaliti treba i prtljažnik koji će podržati i ozbiljna putovanja s puno prtljage.
Sa svakom novom generacijom Duster smanjuje zaostatak za skupljom konkurencijom. Sad bismo mogli reći da je zaostatak toliko skroman da se ne vidi golim okom, odnosno može se tek osjetiti opipavanjem tvrdih plastičnih ploha u interijeru. Cijena je i dalje ostala važan adut. Treba napomenuti da prvi solidno opremljeni Duster s mogućnošću korištenja LPG-a stoji 21.300 eura. To je danas povoljno. Ova je verzija skuplja, ali dolazi s bogatom opremom i pogonom na sve kotače.
Tehničke karakteristike Dacia Duster TCe 130 4×4 Extreme
MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 3 cilindra/12 ventila, obujam 1199 ccm, snaga 96 kW/131 KS pri 4500 o/min, okretni moment 230 Nm pri 2100 o/min
DIMENZIJE dxšxv 434,3×181,3×166,1 cm, međuosovinski razmak 265,8 cm, prtljažnik 456 l, spremnik goriva 55 l, masa 1465 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga nezavisni ovjes
PERFORMANSE najveća brzina 180 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11 s
POTROŠNJA 6,0 l/100 km (WLTP)
EMISIJA CO2 135 g/km
Euro NCAP +++
+ Udobnost, prostranost, svestranost, uloženo/dobiveno
– Nema dizelskog modela
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, LED svjetla, tempomat, parkirni senzori straga, stražnja kamera za parkiranje, pokretanje vozila bez ključa, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za prepoznavanje pješaka, aluminijski kotači
Dodatna oprema: metalik boja (590 eura), aluminijski naplatci 18-inčni (390 eura), električna parkirna kočnica, bežično punjenje telefona, navigacija, kvalitetniji hi-fi sustav (690 eura), parkiranje s kamerama 360 stupnjeva, upozorenje na vozila u mrtvom kutu, parkirni senzori sprijeda i straga (490 eura), rezervni kotač (150 eura)
Cijena 29.010 eura