Dogodilo se… Cijene baterija za električne automobile pale su ispod važne granice!

Kineski proizvođači dali su prednost litij-željezo fosfatu (LFP), jeftinijoj baterijskoj kemiji. To je jedan od ključeva pada cijene...

Cijene baterija za električna vozila konstantno padaju, a ključ je u potražnji, koja raste. Prema studiji Međunarodne agencije za energiju (IEA) u svijetu se prvi put prošle godine tražilo više od jednog teravat sata kapaciteta baterija, od čega je 85 posto iskorišteno u električnim automobilima. Još je važnije od toga da je prosječna cijena baterija pala ispod granice od 100 USD po kWh, potaknuta nižim cijenama sirovina, kao što je litij, te tehničkim napretkom u proizvodnji. Pad troškova, očekivano, najveći je u Kini, gdje su ćelije sada 20 do 30 posto jeftinije nego u Europi.

Više od 70% baterija za električna vozila proizvedeno je u Kini, a glavni proizvođači su BYD i CATL. Kineski sustav baterija pokriva sve korake opskrbnog lanca, od rudnika i rafiniranja minerala do opreme za proizvodnju baterija, prekursora i drugih komponenti, kao i konačne proizvodnje baterija i električnih vozila. Kineski proizvođači dali su prednost litij-željezo fosfatu (LFP), jeftinijoj baterijskoj kemiji.