Europska unija promovirat će ograničenje brzine od 30 km/h u gradovima: Navedene su sve prednosti…

Smanjenje brzine potaknulo je vožnju biciklom, javnim prijevozom, hodanje...

Ograničenje brzine od 30 km/h pokazalo se vrlo učinkovitom mjerom u smanjenju prometnih nesreća i smrtnih slučajeva. U talijanskom gradu Bologni, gdje je ograničenje uvedeno 1. srpnja 2023., smrtnost na cestama prepolovljena je. U Walesu je smanjenje ograničenja brzine na 32.5 km/h (20 mph) dovelo do trećine smanjenja smrtnih slučajeva i teških nesreća.

Govoreći u Europskom parlamentu, povjerenik Europske komisije za klimu, nultu neto stopu emisije i održivi rast Wopke Hoekstra  istaknuo je važnost uvođenja nižih ograničenja brzine u 40 europskih gradova. Prednosti takvih mjera idu dalje od sigurnosti na cestama. U Bruxellesu je zagađenje bukom prepolovljeno kada je ograničenje brzine smanjeno s 50 na 30 km/h. Niža ograničenja brzine također su dovela do financijskih ušteda, velški vozači, na primjer, štede oko 50 funti godišnje na premijama osiguranja. Osim toga, smanjenje brzine potaknulo je vožnju biciklom, javnim prijevozom, hodanje… Sve su to argumenti Europske komisije.

Istraživanja Georgea Yannisa i Eve Michelaraki s Nacionalnog tehničkog sveučilišta u Ateni sugeriraju da ograničenja od 30 km/h povećavaju ukupnu učinkovitost cesta, što dovodi do kraćeg vremena putovanja. Ideja je da države članice EU trebaju osnažiti lokalne političare da uvedu niža ograničenja brzine gdje je to prikladno. Usmjeravanje financiranja EU-a na projekte s brzinom od 30 km/h u sljedećem proračunu moglo bi ubrzati ove prednosti, čineći europske gradove sigurnijima, tišima i učinkovitijima.