Studija, temeljena na službenim bilancama 30 najvećih svjetskih automobilskih kompanija i podacima tvrtke Jato Dynamics, svrstava Ferrari u vrh profitabilnosti. Talijanska marka ostvarila je operativnu dobit od 1,88 milijardi eura uz ukupne prihode od 6,68 milijardi. Ferrari je zaradio nevjerojatnih 136.671 eura po prodanom vozilu, 16% više nego prethodne godine.
Međutim, iznenađenje u kontekstu profitabilnosti je Suzuki. Japanska tvrtka popela se na treće mjesto, odmah iza Porschea, zahvaljujući značajnom povećanju svoje operativne marže, koja je išla s 8,48% u 2023. na 10,30% u 2024. godini. Ovaj uspjeh pokazuje da značajnu dobit mogu ostvariti i proizvođači velikoserijskih automobila. Na suprotnoj strani ljestvice Stellantis je doživio drastičan pad profitabilnosti. Operativna marža automobilskog diva pala je s 11,81% na 2,35%, što je pretvoreno u zaradu od samo 656 eura po prodanom automobilu, 82% manje nego 2023. godine. Uz Stellantis, marke Porsche, BMW Group, Mercedes-Benz i Nissan također su zabilježile smanjenje operativne marže tijekom prošle godine. Ovaj izvještaj naglašava rastuću složenost automobilskog tržišta, gdje su strategija cijena i upravljanje troškovima ključni čimbenici za opstanak i uspjeh. Ferrari vodi s iznimnom profitabilnošću, daleko nadmašujući svoje izravne konkurente po svakom prodanom automobilu. Nakon talijanske marke, Porsche je na solidnom drugom mjestu. Mercedes-Benz i BMW, premda s visokim maržama, bilježe par zarade po prodanom vozilu, kao i Tesla.
Najveća zarada po prodanom vozilu
Marka | Profit po prodanom vozilu 2024. | Profit po prodanom vozilu 2023. |
Ferrari | 136.671 eura | 117.927 eura |
Porsche | 18.142 eura | 22.747 eura |
Mercedes-Benz | 5692 eura | 7890 eura |
BMW | 4693 eura | 7229 eura |
Tesla | 3081 euro | 4448 eura |